Från Ikea till mitt hem

Har suttit i över en timma och klicka mig runt på Ikeas hemsida. Man hittar verkligen sjukt mycket "vill ha" saker!
Här nedan kommer några av dem, diverse prylar till alla olika rum.

image162

Bra köp!

Gjorde ett riktigt kap på Jysk idag!
Hittade två täcken på rea, 39,95kr st. Helt klart värt!
Så nu har jag och Älsk ett varsitt täcke, då kanske han slutar ta mitt om nätterna?

image161

Operator - information

Efter en hel dags sysslor och jobb har jag äntligen landat hemma i min säng.
Ligger och slötittar på Las Vegas som går på femman nu och snackar med Älsk msn. Det var riktigt bekvämt att ta datorn till sängen ikväll, slipper sitta upprätt :P

 Imorgon är det biopremiär för "Alvin och gänget" och barnslig som jag är så vill jag se den :) Tror den kan vara riktigt sweet.

Planer för helgen:
Fredag -
Träna, gå hem till Collin och därefter blir det lite utflykter. Middag och ev bowling på kvällskvisten. (Städa natt)
Lördag - Jobba i kassan 14-15.15, rast (städa RC), jobba 17-21, feeest!
Söndag - Städa bion, träna och sola

Jag saknar dig så mycket att jag snart spricker!


Titta, blinka, placering

Körningen gick bra, fick lite tips och läxa.
Får se nu när nästa lektion blir av.. som tidigast i slutet av februari.

Blev sjukt irriterad på massa billister idag som inte lärt sig använda blinkersen! Dom ställer bara till de...

En sak i taget

Idag har jag varit väldigt effektiv, har fått mycke gjort :)
När jag vakna ringde jag Malin och fråga vad hon hade tänkt att göra idag. 15minuter senare står hon vid min dörr och sedan bar det iväg till hennes lägenhet. Hon har nyligen fått tag på en hyresrätt och håller nu på att riva bort tapeterna i vardagsrummet. Så jag har hjälpt henne att riva och spackla :)
Vi har också hunnit med Jysk, systemet, banken och Coop.

Om 20minuter ska jag övningsköra på trafikskolan, undra hur det komma gå idag.. det är riktigt halt ute!
Sen väntar jobb på jobb... suck

See you
 

Onsdag hela dagen

image160
God morgon kära läsare!
Idag har jag orkat ta mig upp i vettig tid och håller på att packa väskan för att gå och träna. Blir väl en timmes pass som vanligt och efteråt tänkte jag passa på att sola :)
Efter dusch och uppiffning ska jag hem till Elin och titta på våra bästa år, samt OTH och snacka lite skit.

Idag ska jag testa mina nya träningskläder :)




Klockan fem börjar jag jobba och när jag slutar klockan nio ska jag förhoppningsvis ut och övningsköra lite i pappas nyköpta audi :)
Efter lite körning ska jag städa rc och sen ska jag hem och dö i soffan...

Tune of the day


Alter bridge - In loving memory

Förskoletest

I vilken riktning åker bussen på bilden nedan?
Kör den åt höger eller vänster?
image159
Kan du inte bestämma dig?
Titta noggrant på bilden en gång till...


Du vet fortfarande inte?
Samma bild visades för förskolebarn och dom fick samma fråga; åt vilket håll kör bussen?
90% av barnen gav följande svar:
"Bussen kör åt vänster"

På fråga; "Varför tror du att bussen kör åt vänster?" Svarade barnen:
"Eftersom att man inte kan se dörren där man stiger på bussen."

Hur känner du dig nu?


Jag vet, jag också...

Disken den disken

Att diska är tråkigt men samtidigt ganska rogivande ?
Jag hatar när jag varit slö ett tag och inte orkat ta tag i disken... diskbänken syns knappt då.

Varför inte bara röjja undan på en gång för att slippa högen av disk? Jag var ju så duktig förr.
Ska se till att komma på benen igen.

image158

Idag är en sån här dag då jag inte orkar gå utanför dörren riktigt, så då tänkte jag passa på att storstäda!
Tvätten - check
Disken - check
Dammsuga & dammtorka - check
Byta sängkläder - check
Röjja undan - check

Linas kvällsbok

Blev riktigt sugen att titta på Linas kvällsbok nu, var väldigt länge sedan.
Visst den är lite fånig men jag gillar den!
Lina med alla hennes frågor och problem och Ivar med sitt oskyldiga leende och underbara stämma.
Får se om jag slår på den ikväll efter jobbet.

image157
"Linas kvällsbök, attans det blev fel" =)

True or false?

Elva påståenden - kan du skilja på sanning och myt?

1. 100 tag med hårborsten varje dag ger dig vackert hår

2. Man nyktrar till av kaffe

3. Kräksjukan kan gå runt, runt i en familj eller på ett dagis

4. Man får finnar av choklad

5. Om man rakar håret blir det tjockare och mörkare, och växer ut snabbare

6. Vissa har lättare att få hål i tänderna än andra

7. Huden kan bli orange om man äter för många morötter

8. Man bör dricka minst åtta glas vatten om dagen

9. Läser man i dåligt ljus skadar man ögonen

10. Det går att räkna ut hur långt ett barn kommer att bli som vuxen

11. Man får inte dricka alkohol när man äter penicillin

/Aftonbladet

Shopping online

image156

Nu har jag beställd kläder, äntligen!
Både från Ellos och La redoute, blev strax under tusenlappen :)

Visste du att...

håret på huvudet växer omkring 1,3 centimeter på en månad? Man tappar ungefär 75 hårstrån från huvudet varje dygn?

Lek sugen?

Dela upp er i två lag + en "domare"
Lagen sätter sig på knä på varsin sida (långsidan) av ett bord.
Sitt ganska tätt axlarna tar i varandra och hakan ska ligga mot bordsskivan.
"Domaren" släpper en bomullstuss ungefär vi mitten av bordet och sedan är det upp till lagen att blåsa över bomullstussen till motsåndarlagets sida. Laget som lyckas blåsa över tussen så att den ramlar av bordet på motståndarnas sida har vunnit omgången.
Kör så länge ni orkar och håll räkningen.
 
Leken brukar framkalla mycket skratt!!

image155

Vecka 5

Måndag - Träna, jobba extra på bion, städa resecity
Tisdag - Möte på arbetsförmedlingen 11.30, träna och fika med Kicki,
jobba på bion 17-21, städa rc
Onsdag - Träna, jobba på bion 17-21, städa rc
Torsdag - Övningsköra, jobba på bion 17-21, städa rc
Fredag - Träna, (städa natt)
Lördag - Jobba på bion 14-15.15, rast: städa rc, jobba på bion 17-21, utgång
Söndag
- Städa bion innan 14.

Visste du att...

det är fysiskt omöjligt att slicka på sin armbåge?

Allt en tjej vill ha


Filmkväll med Rekan :)
Jag har varit igång hela dagen så jag känner mig helt slut nu.. skönt att varva ner till en bra film.
Kollade en snutt på "Singing bee" innan filmen började. Det är patetiskt dåligt och pinsamt tycker jag. Fullkomligt värdelöst!



Baby



Söt som socker!

Utgång med Mallan

Efter en hel dags arbete blir det utgång med mallanbrallan!

image153

Gammal bild men ikväll ska vi se till att det tas nån ny ;)
Man kan inte tro det men Malin var faktiskt nykter när den där bilden togs, fniss

Efter alla gått hem

Varför är det så svårt att ta med sig sin dricka och sin popcornbytta när man lämnar salongen?
Det finns papperskorgar utställda!
Blir riktigt less på folk ibland som bara släpper allt och går.
Har dom inge vett?

image152

Ska det behöva se ut såhär?
Fyfan..

Work..

Imorse klev jag upp halv nio, åt frukost, gjorde iordning en lunchlåda, packade väskan och gick till jobbet. Var ju tvungen att städa bion innan kl 14 eftersom att jag inte orkade göra det igår kväll.
 Hade jag velat hade jag kunnat stanna hemma till tolv och sedan gå ner men jag hade ingen ro att sitta still och bara vänta :P
När klockan var strax över tio var det färdig städat så nu sitter jag på jobbet och tittar på tv, just nu Summerland.

 Ska äta lunch om typ en timma sen funderar jag på att gå en sväng på stan innan jag börjar. Tar en minut till stan härifrån så det hinner jag  med :)

Tills vi möts igen

image151

Om 17dagar åker jag till älsk,
Ååh vad jag längtar!


Om jag skulle få önska en sak...
Skulle det vara att få vakna upp varje dag
Till ljudet av dina andetag i min nacke
Dina heta läppar mot min kind
Dina fingrar som rör min hud
Och känslan av att ditt hjärta slår med mitt.
Och veta att jag aldrig kommer att kunna känna
samma sak med någon annan än du.

Saknar dig <3

Alla har vi en gång varit där

Det ska bli lite små roligt att jobba imorgon!
Jag ska få äran att lära upp den nya tjejen som ska jobba i kassan istället för Sandra.
Hon har redan provat lite tillsammans med Helena under veckan, men imorgon har jag henne under mitt våld.
Tanken är att jag ska visa och hon göra. Kommer kännas lite konstigt, jag kommer att vara på jobbet men jag kommer just inte att jobba, mest titta så hon gör rätt.
Det ska nog gå bra!

Dagens citat:
"Nån gång ska vara den första"

Urladdad

Klev upp vid tolv och åt frukost framför tvn, den blir lite godare då? Istället för att sitta själv i köket.. nej tack
När klockan närmade sig två vandrade jag ner till simhallen för att träna med Elin. Det gick rätt bra, var lite lata idag men det skyller jag på träningsvärken :P
Efter en timmes träning tog vi "offret" (Elins bil) till dollar store för att se om dom hade nå skoj, man brukar sällan komma därifrån tomhänt. Som sagt, även denna gång kom jag ut med en påse. Köpte diskmedel, en potatistamp och en ljusbricka.
När vi satte oss i bilen och hade för avsikt att åka ner till coop och handla ville bilen inte starta. Gud va jobbigt allt blev.. Klockan var då redan fyra och jag skulle börja jobba klockan fem.
Fick ringa efter pappa som fick komma och hämta upp mig, lämna av mina grejer hemma och ta en matlåda och sedan köra ner mig på jobbet, jag hann!
Tyvärr så blev det inget coop.. jag som verkligen hade behövt handla. Får ta det på söndag istället.
 Jobbade iaf 17-21 och nu är jag hemma. Orkade inte stanna kvar och städa ikväll/natt, känner mig väldigt trött av någon anledning.
Jag får gå dit lite tidigare imorgon och städa innan jag börjar jobba i kassan kl 14.

image150

Helgen..

Planer för helgen

Fredag - Träna, jobba 17-21, (städa natt)
Lördag - Jobba 14-15.15, rast, jobba 17-21, (städa natt)
Söndag -
Hälsa på hos mapa, övningsköra

Nybörjartur

Jag, Linda och Collin satt i soffan och var allmänt uttråkade. Linda började rota bland mina spel och plockade fram Yatzy och frågar om vi inte kunde spela. Elin protesterade men vi lyckades efter många om och men övertala henne. Det var nämligen som så att Elin aldrig spelat Yatzy, under hela sitt tjugoåriga liv! Aldrig..
Hon vann iaf, grym nybörjartur! Hon fick tillochmed in Yatzyn!

image149

Dagens inköp

Shoppade lite idag :)
  • Träningsbyxor H&M
  • Svart V ringad t-shirt H&M
  • Strumpor H&M
  • Träningstopp Åhléns
Väl spenderade 400kronor!

Nu måste jag bara hitta ett par träningsskor!


Kladdis

image148
Idag blev det lite efterrätt tillsammans med Linda och Collin.
Tyvärr så var det inte så gott som man hoppats på :P Var inte tillräckligt sugen..

Lunchade på stan idag, pastasallad med kyckling och sen till middag blev det korvstroganoff. Massa gott på en och samma dag!





Fuck that shit!

När jag vaknade imorse så lyste solen så fint upp mitt sovrum. Men den härliga vårkänslan försvann väldigt fort när jag insåg att om solen skiner så smälter all snö som kommit under natten. Suck...



Bilder från mitt sovrum/vardagsrums fönster


Det finns nog inget som får mig på så dåligt humör som slask! Jag hatar det!
Jag skulle gå ner till badhuset och träna och jag hann inte långt innan mina skor var genomblöta.
Man kände riktigt hur vattnet sipprade upp mellan tårna när jag gick.




Flashbacks

Gud vad jag saknar klassen!
Här är våran dans som vi ställde upp med i danstävlingen :)
Titta och njut ^^





Åh herregud!

Linda och jag sitter i soffan och tittar på fråga olle och plötsligt påpekar Linda att det snöar väldigt mycket..vi tänkte inte mer på de..
Några minuter senare går det upp för mig att all min mat står på balkongen och skriker "LINDA!!", Linda tittar förvånat på mig och tänker "vad fan har jag gjort nu?".
Jag reser mig upp och springer till balkongen "Det är snö på min mat! Den syns fan inte :S"
HAHA !
Skrik och panik! Tur att frysen var klar och redo för att bli fylld igen. Linda får springa och hämta maten på balkongen och jag tar emot den i köket och torkar av den innan jag lastar in den.
Eftersom att det är Linda som jag hade att göra med så slutade det givetvis med snöbollskrig i köket!
Rätt kul men blött blev det!

Läs gärna Lindas version

Det snöar

image142Det snöar !!
sluta...

Räcker det inte med snö för den här vintern nu?
Den faller, lägger sig och regnar sedan bort, helt meningslöst!

Om jag fick bestämma skulle vi bara ha snö över jul och nyår och sedan skulle den försvinna, utan slask.







Jag kom och jag gick!

Yees, va duktig jag var!
Jag hade i stort sätt bestämt mig för att strunta i träningen idag, men jag gick!

 Just nu håller jag på att göra lite nytta, jag håller nämligen på att frosta av frysen (för första gången på 2½år..). Har sällskap av min kära vän Linda ikväll också :)
Vi har nyligen tagit en promenad ner till hemköp och köpt lite läsk och nu ska vi titta på fjärde avsnittet av one tree hill, joy!

image141

Stjärntecken

image140
http://www.aftonbladet.se/karleksex/article1552791.ab

Birst på motivation

Idag har jag ingen motivation alls att träna..
Funderade ett tag på att ta en långprommis istället men det kommer aldrig att bli av.
 Lika bra att ta tjuren vid hornen och pallra sig ner till simhallen. Det kommer att kännas bra efteråt och det är den känslan som räknas.
Kanske är någon som vill följa med..jag ska ringa och höra...

Dagens citat:
"Förgör dina fiender - älska dem."

Allison och jag

Nu börjar medium :D
Varför ska den serie jag verkligen vill se sändas mitt i natten?
jobbigt...
När det är slut ska jag krama kudden :)
God natt


Björn <3

Tjat lönar sig inte..

image139

Gick till mig själv när jag läste det där i aftonbladet då jag fått "gåvan" att vara så fruktansvärt pedantisk :P

.

Det finns sanning bakom varje skämt..

Imorgon, onsdag

Morgondagen i stora drag
  • Träna
  • Plocka här hemma (diska!!!)
  • Middag
  • Linda kommer :)
  • Frosta av frysen
  • Fråga Olle
  • Medium
  • Sova

Hjälp !!

Hjälp mig någon!
Jag vill få tag på en dvdskiva som man kan bränna om på flera gånger.
Vart ska jag leta? Vad kostar dom?
Please...

Telefonfreak

Jag är ett telefonfreak, jag älskar att prata i telefon, jag går ingenstans utan min telefon.
Allt har sina för och nackdelar..
Björn är inte direkt så förtjust i att prata i telefon, men när man bor långt ifrån varandra så har man inte så mycket "till val". Det blir ju några samtal per dag..
 9½ av 10 gånger är det han som vill lägga på och då har jag fortfarande massor att prata om.

image138

Bilden är tagen från Maria.

SYO

Var och pratade med en syo idag, blev lite klokare men fick just inga svar.
Måste prata med en syo i halmstad också för att kunna jämföra kursplanerna.
Vilket bök det ska vara.

Min kärlek

image137

Om tre veckor är jag där jag helst vill vara, i din famn <3

Tvn min vän..

En kväll framför tvn...
22.00-22.55 Jordan, rättsläkare
23.55-00.25 2½ män
00.55-02.25 Medium (dubbelavsnitt)

 Ska bre mig en gomacka och gona ner mig i soffan :)

Tune of the day



Racoon - feel like flying

Helt underbar låt
Videon suger dock :P

Dagens i-landsproblem

Jag håller på att bli galen på min förbannade fjärrkontroll till tvn, den fungerar ju inte (som den ska)!
Den lever sitt egna lilla liv..
Ibland, dock väldigt sällan, fungerar den. Men som oftast så gör den mig bara på dåligt humör.
Det spelar ingen roll hur många gånger man trycker, hur hårt man trycker eller om man ändrar vinkeln så hjälper det inte.
Man måste banka och slå på den några gånger sen kan den behaga att fungera.. och dom säger att våld inte löser nånting?
Troligen har det hamnat nå skräp eller damm i vägen...kanske?

Något annat som stör mig som har med min tv att göra är att texttv inte fungerar som det ska (heller).  Och det kan jag inte gör någonting åt... där  handlar det om att ha tur.
Det är nämligen så att  bilden fladdrar så det går inte att läsa vad som står, grymt irriterande! Av någon anledning brukar det fungera bättre på nätterna?

What's for dinner tonight?

Flygande Jakob
3 Portioner

1 Grillad kyckling
1 dl Jordnötter
1 pk Bacon
3 dl Vispgrädde
1 dl Chilisås

Gör såhär:
Bena ur kycklingen och lägg bitarna i en smord form tillsammans med brynt klippt baconen. Vispa grädden och blanda ned chilisåsen. Bred över blandningen och gratinera i 225° ca 20-25 min. Strö över jordnötter efter halva tiden. Servera med kokt ris och bananskiver.

Ett annat alternativ är att koka upp riset och sedan lägga det i botten av ungsformen och sedan lägga kycklingen, baconen och grädden+chilisåsen ovanpå och sedan in i ugnen.

Så söta

image135


Hittade även dessa söta linnen på ellos.
Jag skulle vilja ha den i blått :)

Brake a leg

Lycka till Linda imorgon!
Ha så skoj

Ellos

Med brist på något att göra så knappade jag in på ellos, jag hittade tre t-shirtar som jag blev lite förtjust i.
Jag har så dåligt med tröjor som har tryck, har bara massa enfärgat, tråkigt.
image132

Lön

image131
Nu vill jag ha lön, kan dagarna gå lite fortare?
Jag är i stort behov av lite pengi.
Har nyligen lagt ut pengar på körlektioner (och nästa vecka blir det fler), har köpt en dammsugare, dom är inte billiga kan jag säga er. Jag måste också börja betala av på turkietresan..
 Nästa månad ska jag betala halkbanan också, 1600:- :(

"Ska dom ruinera mig??"

Pengar..kom till mamma!

Efter? Ja kanske..

Vad är det som är så speciellt med Gossip Girl? Jag hänger inte alls med känner jag, alla skriver om det och jag vet inte ens vad det är?

Uppdatera mig, någon?!

Kass underhållning

Fy bubblan! Det är bara skit på tvn ikväll.
Just nu tittar jag på "bröllopsfixaren" med Jennifer Lopez, mysig film, men snart slut tyvärr..
Synd jag inte har någon film hemma som jag inte sett femtielva gånger.. tror jag ska hyra en film någon dag? Det var väldigt länge sedan.
Tips på någon bra rulle?

Gratis tandläkarvård?

image130

Är det någon som har nån info om hur det egentligen ligger till?
En kompis till mig har fått hem en lapp där det står att vi som fyller 20 i år får gratis tandläkarvård även detta år?
Är det någon mer som fått hem samma lapp?







Magont :(

Fan vilken dag.. har haft ont i magen exakt hela dagen. Trotts det har jag jobbat sedan tolv..först städ på resecity och sedan på bion.
Jag har hunnit med att övningsköra idag också med pappa, det gick sjukt bra! :)

Imorgon om jag mår bättre ska jag gå och träna hade jag tänkt. Ska också hälsa på på mammas jobb för att sedan leta reda på syon på mitthögskolan.
Jobbar på kvällen.. fick extra av Sandra.

Tröttis

image129
Sweet dreams!

En kväll hos Rekis

Sitter hemma hos Rekis nu med henne och Lilloppan :)
Gick hit efter jag slutat jobba, kändes roligare än att sitta hemma själv!
 Ska strax gå hem tror jag.. men gruvar mig för att gå genom stan själv, framförallt efter den där äckliga filmen igår :P

Välkommen hem Linda :)

"Hard work work"

Sitter på jobbet och filosoferar lite.. inte så mycket att göra idag.
Har börjat kolla på en film med Tony som handlar om Al Capone, rätt bra.

Inte har jag orkat gå och städa på resecity heller, får bli imorgon innan jag börja jobba.


Slutar klockan nio ikväll och har ingenting att göra! När jag för en gång skull inte ska städa natt så ska jag istället sitta hemma själv?
Jag vill inte! Någon som kan komma med förslag på sysselsättning?

Nu är soptiden förbi

Idag ska pappa åka och hämta min nya dammsugare, underbart! Har varit utan en i över en månad.image128
Det tråkiga är att behöva lägga ut 800spänn på skiten :P
Men det får den vara värd! Jag orkar inte sopa längre..

Ur vägen, nu ska det bli rent!









Jaja, jag är vaken nu!

Det är inte min morgon :(
Jag hade verkligen sett fram emot at få sova ut!
Klockan tio ringde det på dörren, det var Jehovas. Jag kan verkligen inte säga att jag inte är intresserad eller bara stänga dörren.. utan där stod jag, i morgonrock och såg allmänt död ut.

När hon gått sin väg la jag mig för att somna om.. tio minuter senare ringer telefonen, det är Malin. Hon ville väl inget speciellt direkt, mest bara prata. Gjorde just inget, jag var ju vaken. :)
Vilket fall så lägger vi på efter att ha pratat i fem minuter...skönt, nu ska jag sova!
In my face... telefonen ringde igen. Den här gången var det Tony, som undrade hur vi skulle göra med käket idag.

 Så nu har jag gett upp, blir inge mer sova för mig idag!

Dagens citat:
"Jag vet vad jag flyr ifrån,
men inte vad jag söker efter."


Nana

image127

Ska strax lägga mig och nana så jag orkar jobba imorgon.
Men först! Medium på 4+

Saw IV

image126
Blir bio ikväll, Saw IV.
Hur ska jag palla det? Gå hem själv? Vara ensam hemma hela kvällen och hela natten? Mamma!!
Bäst jag tar med mig nån tröja jag kan gömma mig bakom!
Jag har aldrig sett någon utav dom där filmerna på bio.. och det skulle aldrig falla mig in att se någon utav dom ensam, det klarar inte mina nerver.
Tur jag har Elin med mig så jag har någon att hålla i handen!


22.15

Har kommit hem från bion nu, guud va äcklig den var!
Det var inte lika många äckliga scener som i dom tidigare filmerna men.. det var tillräckligt mycket.
 Nu mår jag illa, har suttit och spänt mig och blivit grymt äcklad av allt blod och skit!
Är rätt säker på vad drömmarna kommer att handla om inatt...


La redoute

image125
Allt är från La Redoute
Skor 189:-
Jacka 459:-
Halsband 89:-
Väska 369:-
Linne (gitarr) 129:-
Linne (text) 149:-

Vill ha!

|-)

Jag funderar skarpt på att ta en tupplur, är sjukligt trött..
Blir nog så. Bäst jag ställer klockan så jag inte sover för länge! Natti

Mjölksyra

Idag ska jag bara ta det lugnt och vila upp mig, är ledig HELA dagen!

Har varit och tränat kondition, det känns i benen vill jag lova, jag cyklade, sprang och gick i ungefär en timma. Jag är så stolt över mig själv! :P
Imorgon blir det vila ifrån träningen, det behövs också! Ska dit på söndag igen :)

Min helg:
Fredag - Ledig, träna, middag med Rekan
Lördag - Jobba 14-15.10, rast (städa resecity), jobba 17-21
Söndag - Träna, jobba 14-15.10, rast (övningsköra), jobba 17-21

Det här är mitt år

Jag har verkligen sett fram emot det här året!
Ni kanske märker varför när ni läser min lista

Halmstad
11-21/2
Halmstad 23-31/5 om allt går som planerat
Turkiet
11-18/6 med Björn och familjen <3 Läängtar!
Italien 22-27/6 med konfirmanderna, ska bli en upplevelse
Konsert 28/6 Avril Lavigne, jag ska få tag på biljetter!
Skolstart 1/9 (om jag blir antagen, hoppas!)
Fyller 20 7/9

Körkort (nångång innan/under sommaren)
Flyttar ihop med älsk !

OTH

Har precis kollat på tredje avsnittet av one tree hill, säsong 5. Så bra!
Nu är det bara att vänta till nästa vecka.


Jag var duktig innan idag, lägger upp bilder imorgon..Linda och Elin, ni kommer att bli stolta!

Den perfekta föräldern

Här har du möjligheten att bli "den perfekta föräldern".

Fundera lite och spara gärna dina svar och så att du kan ta fram dem senare när du blivit förälder, förstår du dina barn som du önskat att dina föräldrar förstått dig? Lever du upp till dina egna krav? Vem har du blivit?

  1. Det här misstaget tänker jag undvika:
  2. Så här vill jag bli behandlad när jag gjort något dumt:
  3. Så här mycket och med de här sakerna är det rimligt att en tonåring hjälper till hemma:
  4. Så här känns det att vara tonåring:
  5. Det här fattar inte mina föräldrar:

Äntligen :D

Fick sms av mamma imorse, nu är resan bokad och klar!!
Den 11/6 bär det iväg till Turkiet - Alanya <3

image124

Tråkiga torsdag

God morgon

Jag är uppe i tid! Somnade dock inte i tid.. gick och la mig strax efter elva och ringde Linda för att höra hur hennes dag varit, 2h 10min senare la vi på, hade nog kunnat prata en timme till?

Känner mig inte ett dugg laddad för att gå på mötet idag, det känns bara meningslöst.
Sen att spendera 840:- på körlektioner känns väl inte så lockande heller..men men, ska jag ta nå körkort så..

Det ska bli skönt att träna iaf, tänkte träna lite mer kondition än styrka idag, men om jag orkar det märker vi när jag väl står där på rullbandet :P
Jag måste verkligen bättre på min självdiciplin.

So long

Dagens citat:
"Kunskap är personlig erfarenhet,
allt annat är information."

15.15

Mötet kändes inte bara meningslöst, det var också meningslöst!
En kvart varade det...dynga! Hade hon lika gärna kunna tagit det med mig på telefon.

Träningen
idag gick riktigt bra faktiskt, körde på bra! Mestadels kondition också, det trodde jag aldrig jag skulle palla.

Övningskörningen var skoj. Fick för första gången i hela mitt liv köra i stan :) Måttligt nervös jag blev när hon sa "ja då kör vi in till stan då". Men allt gick bra och ingen blev skadad :P

Grattis Lina!

To do

Är inte direkt trött men måste lägga mig strax så jag är i form imorgon när jag ska:
  • Möte 10.15
  • Träna
  • Övningsköra 13.00 (dubbelpass)
  • Middag med Rekan
  • Städa resecity :/
Godnatt på er!
Björn <3

Tune of the day


LOVE

image123

Fyfan va bra dom är! Ena låten är bättre än den andra.
Lips of an angel, go home get stoned, better than me, nothing good about goodbye är några godingar.
Tacka vettja Lotta som fick mig att börja lyssna på dem <3

Oförglömliga onsdag

Klev jag upp halv nio imorse? Nej..
Besökte vi skolan? Nej..
 Icke sa nicke... klev upp närmare halv ett när älsk ringde :)

Idag ska resan bokas, undra vad det blev?! Mamma har hunnit ändra sig 73gånger nu senaste veckan så man vet aldrig :P Turkiet blir det iaf, men vart, när och hur vet jag inte. Lääängtar! Jag skulle kunna åka imorgon!


 Om två timmar kommer Rekan, men fram till dess ska jag kolla klart på "High school musical 2"  som jag började se igårkväll och sedan ska jag sopa.. min dammsugare är ju trasig :( Måste seriöst hitta en ny..
Men hur kul är det att lägga tusen spänn på en dammsugare? Inte det minsta.

Dagens citat:
"Den som går och väntar på svårigheter
får uppleva dem två gånger."

Äntligen är det väck!

Jag känner mig handikappad pga mitt skadade finger :/ Kan inte böja det ordentligt..ack ack
Jag tycker synd om mig själv :P

Nu har jag varit duktig!
Har mer driv i mig på kvällar/nätter.. Har precis packat ner all juldekoration i en kartong och inrett med det gamla (turkosa) igen. Tänkte att jag får ta det så länge..tills att jag kommit på vilken färg jag vill ha, sen ska jag köpa nytt. :)
Vad tror du skulle passa?

 Imorgonbitti halv nio ska jag ringa och väcka älsk, sen får vi se om jag orkar kliva upp då eller inte.
Klockan tolv ska jag träffa Elin utanför gymnaiset, vi tänkte vi skulle hälsa på där imorgon. Har länge sagt att jag ska dit men det har inte blivit av, men nu ska det bli kul att träffa gamla lärarna :)
 Fram mot kvällen ska jag "byta Elin", då kommer Elin Rekvik "Rekan" istället och ska laga middag med mig. Vi ska laga soppa :)
Efter mat blir det städning på resecity och sedan pekar näsan mot bion. Vi ska se "den man älskar" halv sju och "solstorm" halv nio.

Nu inväntar jag medium som börjar 00.55, får se om jag orkar hålla mig vaken.
Tack för idag! Sov så gott, godnatt.
Björn <3

Carolina Gynning

Nu blir det soffan tillsammans med "i huvudet på gynning".
Hoppas det är lite kul, har varit nyfiken på det ett tag nu :)

image122

Carolina är barnvakt till 10st ungar och ska laga mat till dem, falukorv och makaroner (tror jag att det var).
Två barn hjälper Carolina att kasta i falukorven i den varma stekpannan då flickan plötsligt bränner sig. Undertiden som flickan står och sköljer handen under vatten och klagar över att det gör ont försöker Carolina "släta över" genom att (muta) fråga flickan om hon vill ha en kaka..
Carolina: Vill du ha en kaka?
Flickan: Jag får inte det för då vill alla andra barnen också ha...
Carolina: Jaha..det var ju typiskt
HAHA!


Jag strödde salt i såret :/

Skar mig i fingret igår på en kartong, AJ!
Jag var på jobbet och det blev kö till godisdisken, Jocke var inte i närheten så jag fick gå och ta hand om det.
Självklart ville första kunden ha en chipspåse som står längst upp. Och kort som jag är så når jag inte påsarna så jag var tvungen att ruska till kartongen som påsarna stod i för att någon utav av påsarna skulle ramla fram. Men sånn tur hade jag inte.. istället skar jag mig på högra långfingret och det gör så ont!
Det blev jätte djupt och brett...
Eftersom att jag inte fick ner chipspåsen fick jag be kunden att vänta tills att Jocke kom.
Under tiden som vi väntade hjälpte jag nästa kund, han ville ha popcorn.
Utan närmare eftertanke sträckte jag in handen med popcornbyttan och lyckades få salt i såret. Snacka om att
bokstavligen "strö salt i såret", ack så ont det gjorde :(
När Jocke kom tillbaka så pekade jag och sa "herrn där ska ha en chpspåse, jag nådde inte men den är betald och klar"...han bara skratta åt mig, som vanligt!image121
Dom tycker att det är lite kul att jag inte når..
Jag kan med tycka att det ser lite roligt ut, men den här gången gjorde det bara ont.





Tisdag förmiddag

Det låter så bra när jag planerar, men det blir inte alltid som jag planerat..
Inte orkade jag kliva upp halv nio imorse och städa inte.. Icke!
Jag vaknade, ringde och väckte älsk och sedan somnade jag om..
Gick och tränade iaf som planerat, alltid något.

Nu sitter jag hemma hos Elin och Stefan med Stefan. Elin själv är inte hemma, hon är på massage! Vilket lyx
Stefan ska jobba ikväll så jag ska laga mat tillsammans med Elin, mycket trevligt! Skönt att slippa äta själv en dag..

Dagens citat:
"Det är viktigare hur vi lever
än hur länge vi lever."

Ny livsstil

Imorgon blir det träning igen!
Ska upp med tuppen, dvs halv nio, och börja städa undan här hemma eftersom att jag inte orkade det ikväll..
Halv tolv ska jag träffa Elin på badhuset och sedan ska svetten rinna!
Klockan ett skulle jag tydligen befinna mig på spiran för workshops, hade glömt det :/ Det förstör min planering, men vad ska man göra?

Jag tycker det är väldigt kul att det går så bra att träna :) Har provat flera gånger innan men det brukar aldrig hålla i sig. Nu har jag gått och tränat några gånger i veckan sedan början av december.. Det kanske inte låter mycket, men det är bra för att vara mig.
Grabbarna på jobbet skrattar åt mig och säger "vi får se hur länge det håller i sig", men jag ska visa dom!
I och med att dom säger så sporrar dom mig att fortsätta !
Målet med min träning är att komma i form och må bättre, gärna tappa några kilon. Men då räcker det ju inte bara med träning, jag måste ju börja äta rätt också.. Har dragit ner på gotta, dricka osv.. börjat ändra mina matvanor men jag skulle vilja ha tips några goda, nyttiga, recept.

Hjälp mig, kom med tips!

Från mig till honom

image120Jag köpte en fin tröja till älskling idag! En svart pikétröja på H&M för endast 98:-.
Me like
Han är så fin i pikétröjor :D och dom han har tillhör hans brorsor, så ja tyckte han skulle få ha en som det stod hans namn på!

Jag tycker det är lite kul att handla kläder till honom, och då han själv sällan kollar och eller köper kläder så får jag göra det åt honom !
Inte mig emot :)









Trofasta vänner <3

När vänner kom till var tanken ganska klar. För vänner har nåt i sig som ingen annan har, de har en hand som hjälper, de lyssnar och förstår. De viker inte undan när många andra går..


Jag har helt underbara vänner som alltid finns där och ställer upp när jag behöver dem.

 

image119

Tack för att jag får vara en del utav era liv :)
Jag älskar er!

Dagens:
"A good friend will come and bail you out of jail.
But a true friend will be sitting next to you saying: Damn we fucked up."

 


Ut med julen, in med ?

Då var det måndag igen, har en hel del att göra den här veckan :)
Snart ska jag äta lunch och sedan gå och träna en timme, ska bli riktigt skönt att få springa av sig lite.

Efter jobbet ikväll ska jag nog dekorera om här hemma.. har inte riktigt tagit bort julen än, all juldekoration står ihop plockat på köksbordet och inget nytt har kommit upp.. :/
Jag har svart/vitt/grått på väggarna och har tidigare plockat in turkost och ljusgrönt (inte samtidigt) i gardinerna och i prydnadssakerna... vilken färg ska jag satsa på nu?

image118

Så ser min fondvägg ut :)
Har dock möblerat om och köpt en ny klocka sedan den där bilden togs. Hihi


00.30
Orkade inte börja städa och dona när jag kom hem strax före tio.. får bli imorgon istället. Inte mer med de..

Vecka 3

Måndag - Städa, träna, jobba på bion, städa på resecity
Tisdag - Träna, middag med Elin, städa på resecity
Onsdag - Middag med Rekan, gå på bio och se "Den man älskar" & "Solstorm", städa på resecity
Torsdag - Möte med Academedia, träna, övningsköra 13.00, hockey med pappa eller middag med Rekan, städa på resecity
Fredag - Middag med Rekan
Lördag - Jobba på bion, övningsköra på min rast
Söndag - Jobba på bion, städa resecity

Sömniga söndag

Blev sent inatt igen.. la på luren strax efter fyra..
Men jag är rätt pigg idag iaf, tror jag är lite övertrött :P Jag måste försöka vända tillbaka dygnet lite.

Sitter på jobbet nu med chefens dotter Linn. Vi sitter och surrar och tugga tuggummi för brinnande livet :D
Vet ingen som tuggar så mycket tuggummi som den tjejen gör!


Ska bli skönt att komma hem ikväll, tänkte göra lite popcorn och gona ner mig i soffan och se någon bra rulle.

Dagens citat:
"Alla klagar över sitt dåliga minne men
ingen över sitt dåliga omdöme."


23.13
Gick aldrig hem direkt efter jag slutat jobba, stannade och kollade på National Treasure: Hemligheternas bok med Rekan istället :) Jag tyckte den var riktigt bra, nästan så jag överväger att faktiskt titta på ettan?!

Nu är jag hemma iaf.. ska försöka lägga mig i tid ikväll.

Sommarlängtan

Gud vad jag längtar till sommaren. Här är så mysigt då!
Sommarlivet, mm, underbart <3
Lääängtar!

image117

Fick ännu mer längtan idag när det började snöa igen... :(

Finn fem fel

Jag har lite lite att göra på jobbet just nu så jag knappade in på jesper.nu för att sysselsätta mig en stund. Hittade "finn fem fel" där, tyckte det var rätt svårt. Prova!

image116


Söker nytt, lätt och täckande

Har kommit fram till att jag behöver lite nya kläder.. 
Jag åker till Italien i juni så jag behöver lite nya kläder som täcker axlar och knän, jobbigt. Har kikat runt lite men hittar inget som faller mig i smaken riktigt, än.
Linnet har jag hittat på hm för 98:-, är lite sugen på det, antingen i grönt eller svart. Dock så blir det väldigt varmt med svart i Italien så det lutar mot det gröna...
 
image115
Någon som har nå bra tips? Utöver hm, ellos, halens och junkyard?

Saturday at work

Skulle kliva upp 09.45 imorse och gå och träna men...jag orkade inte. Fy på mig :/
 Somnade inte förrän vid fyra inatt heller.. dock berodde det inte på att jag inte kunde sova, utan att jag pratade "framtid" med min älskling. Väldigt givande måste jag säga..




Nu sitter jag på jobbet, började 12 och kommer inte att komma härifrån förrän tidigast 00.30.. :/ Ska nämligen städa efteråt också.
Jag behöver avlastning! Det är sjukt drygt att "förstöra" varje helg med att städa bion nätter eller mornar. Det funkar ett tag, men nu har jag kommit till det stadiet att jag inte orkar mer. Har pratat med en tjej som ska hjälpa mig vissa helger, längtar tills hon kan börja!

Dagens citat:
"Det är tanken som räknas"

Byssan lull, koka kittelen full...

Nu är det sängen som gäller :) Ska upp och träna imorgonbitti.
Nattinatti

Övningsköra

Sitter ute hos mapa nu :) Har precis ätit middag så nu är man nöjd och belåten.

Gick jättebra att köra idag! Var skoj, men gud så halt. Fick prova massa grejer i en glashal uppförsbacke, det var inte så lätt första gången, men känslan när man klarade det, ojojoj :)
Fick köra in och parkera utanför mataffären också, hittade en lämplig parkering och körde in. Duktigt Ullis
 Börjar känna mig ganska säker på flera moment nu. Det känns bra.. bättre ska det bli!

Dålig sömn

Natten var ingen dans på rosor...
La mig vid halv två ungefär men lyckades inte somna förrän efter fyra.
Kände mig helt enkelt inte tillräckligt trött..och antar att det var för spännande på tvn?

 Kommer inte att ha samma problem inatt, då kommer jag troligen att somna i samma sekund som jag nuddar kudden (som det brukar vara).

Gääääsp, är skittrött nu...

Dagens citat:
"De sanningar som vi inte vill höra är nyttigast  för oss att lyssna till."

Kärlek stavas Björn

Så länge det har existerat ett begrepp som kallas för "kärlek" så verkar det som om människan har känt sig tvungen att definiera och förklara det.
Det har gått mer eller mindre bra. Och det har aldrig varit speciellt lätt.
För hur är det egentligen, att definiera en känsla som det knappt går att sätta ord på?
Och varför ska vi förklara den för varandra, när det är känslan som räknas?
Den enda känslan i världen som varken är stridslysten, skrytsam eller uppblåst, utan enbart osjälvisk, god, hoppfull och evig!


För mig är kärlek, den där känslan när man är så samspelt med någon annan, att det nästan är otäckt.
När man gråter och skrattar åt samma saker.
För mig är kärlek, när man inte behöver använda ord för att kommunicera med varandra.image112
När man känner ett lugn och en trygghet i varandras sällskap, som gör det så lätt att andas på något märkligt sätt.
För mig är kärlek, när man är beredd att ge allt och lite till för någon annan människa, och inte skämas för att berätta det.




 

 


Munsår

Så förbannat less jag är på det här förbannade, jävla, skit munsåret.
Det gör ont, är ivägen och ser äckligt ut.
Spricker och blöder..
Fyyyy, jag är så förbannat less på de. FÖRSVINN!!!

image108
Gick och köpte Anti på apoteket, man ska igentligen smörja på det då man känner att ett munsår är påväg..men det var ju försent i mitt fall. Köpte det iaf, det skulle förkorta mitt lidande. (jippi)
Värsta skit lilla tuben, för 99.50:- ! Helt stört.






Dålig kombination

Tränade på bra idag. Är alltid lika skönt när man duschat och lämnar lokalen med ett leende på läpparna för man vet att man varit duktig :)
 Dock så varade inte den känslan särskilt länge... var på KU efteråt. Vi åt glass och fruktsallad.. Det är ju så gott !
Jag får kanske försöka klämma in ett träningspass imorgon också..

Imorgon ska jag övningsköra med pappa och sedan ska vi hem till mapa och äta middag och umgås. Ska få träffa syrrans pojkvän för första gången också :) Trevligt.

Dagens citat:
"Allt är inte alltid som det verkar."

One tree hill

Igår hade jag och Elin One tree hill maraton. Vi satt och tittade i fem timmar, i streck. Elin hade kollat i nästan tre timmar innan jag kom också. Herregud
 Vi avslutade kvällen med att slå på femte säsongen, dom första två avsnitterna. Så jävla bra! Väntar på kommande... !

image107

Hipphipp

Ett gott skratt förlänger livet!
Jag älskar uttalen och stavningen. HAHA




Tune of the day

Har blivit helt såld på Rihannas låt, tillsammans med Ne-Yo"Hate that I love you"
Sååå bra!

23.57 ;P

Det är ju synd att säga att Linda och jag hade tråkigt igårkväll...men övertrötta var vi.


"Jag vet att jag inte é nån skönhet eller så...."

Var och tränade idag, var grymt skönt. Hade inte gjort det på över en vecka pga förkylning och annat. Men nu var det skönt att komma igång igen. Ska dit imorgon med :)
Efter träningen blir det att umgås med min kära vän Alex. Vet inte vad vi ska hitta på men det brukar bli mysigt, vi ska iaf laga mat.

Dagens citat:
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att
alla tror att dom har fått den största biten."


En dag på stan

Vilken härlig dag :)
Klev upp imorse, hoppade i duschen och for sedan in till stan med Linda.
På stan träffade vi Elin Rekvik, Elin Collin och Sofia Tiger.
Vi gick en sväng och sedan tog vi en fika på rutiga duken. Blev en rågkaka med pannbiff, var väldigt smarrigt.

Jag hittade två långa collagetröjorlindex, tyvärr inte på rea men det fick bli dom iaf. Är skit nöjd :)

Nu ska jag och Elin C gå och träna och därefter ska vi hem och äta stuvademakaroner och köttbullar.
Bloggar senare, see ya!

Björn <3

Moulin rouge

Nu har det gått två dagar sedan du for hem men det känns som en vecka.
Saknar dig nå enormt. "Men det känns snart bättre"...

 Snart ska jag och Linda titta på Moulin Rouge, har velat se den länge, och nu äntligen ska jag få göra det. Sist jag började se den var jag tvungen att stänga av för att åka iväg, hann typ se 20minuter då..

Nån som har nå bra tips på musikalfilmer som man bör se?
Har sett många, men långt ifrån alla.

Linda min vän

Då var det måndag, en ny vecka..
Igårkväll bokade sötnosen biljett igen :D Inte förrän i april, men iaf.
Så skönt att veta att det är gjort.

Vaknade halv tolv imorse och slog på en film för att inte behöva väcka lilla Linda som behöver sova.
Idag ska vi plugga lite teori och se på film. En riktigt slapp/mys dag :)

image104

Hon är bra go, Linda min vän. Vi trippar inte på tåna, vi är rak på sak med varandra. Våran relation är underbart bekväm. Vi vet vart vi har varandra, och vi trivs. Det är huvudsaken :) Utomstående kan tycka vi är elaka med varandra, men så är det inte egentligen, faktiskt!
Hon är en klippa, I love her :)

Vecka 2

Måndag - Vara ute hos Linda
Tisdag - Fika med Sofia, Rekan, Collin och Linda. Träna och middag hos Elin & Stefan.
Onsdag - Träna och sen Alex :) Elin och One tree hill, Städa resecity
Torsdag - Träna, KU 19-21
Fredag - Övningsköra, Middag hos mapa, (städa natt)
Lördag - Jobba på bion, (städa natt)
Söndag - Jobba på bion

Lägg inte nycklarna på bordet!

Idag när jag var och städade på resecity la jag nycklarna på bordet för att veta vart jag hade dom.. jag hade inga fickor annars hade jag lagt dom där.. Brukar vanligtvis inte tycka om att lägga nycklar på bordet, det betyder ju otur, men nu hade jag inget val.
image103
När jag nästan är klar med städningen råkar jag välta skurhinken!! Vattnet rann ut på golvet och heltäckningsmattan, SUCK!
Fyfan va drygt, massa extra jobb.
Som jag svor..
Lyckades hitta en trasa att torka
upp vattnet med...
Aldrig mer säger jag bara.. nu har det
hänt en gång för mycket.

Dagens citat:
"Ta lärdom av dina misstag."

0,7,0,8,7,5,7,5,7,8,8,7,5,0

image102
Nu sitter Linda och jag och klinkar på pärlan :D Inte alltid så rent, måste jag tillägga.
men kul är det :) Har plockat upp bla metallica - nothing else matters och pain - shut your mouth.
 Inser nu att jag saknat den... det var nästan 9 månader sedan jag spelade.

Nu börjar vi bli hungriga..undra vad det står på menyn idag?!

So long..

Livet går vidare

Ny dag, nya möjligheter

Idag mår jag bättre, inte bra, men bättre. Skönt att gårdagen är över.image101
Idag ska jag ut till Linda och bara umgås :) kanske spela lite på min stämda men utlånade pärla, min gitarr. Har inte spelat så mycket senaste tiden, pga att den har varit ruskigt ostämd och jag har inte kunnat stämma den. Men nu har Johan varit så snäll och hjälpt mig, så nu är jag apsugen på att komma igång igen :)
Han har till och med lovat att lära mig ett och annat, får se hur det går med de... haha

Ska försöka lära mig en ny låt idag :D Linda och jag får traggla.

 Ha en bra dag alla!


,

Fortsätt blicka framåt..

Hopplösa helvete

Aldrig tidigare har jag mått så här.. tom, förvirrad, trött, hjälplös?
Känner en märklig smärta inom mig. 
 Mår konstigt. Ni vet, när ingenting känns bra?
Då det inte spelar någon roll vilken sida man ligger på så är det inte bekvämt, eller då all mat är äcklig..ointressant. Man vill bara lägga sig ner och låta tårarna rulla ner för kinderna. 
 Man vill så mycket men orkar inte..

Så känner jag mig, hopplös!

Björn <3

I want more

Nu känns allt bara tomt.
Lämnade av dig på busstationen för bara några minuter sedan..
Att det ska vara så jobbigt att säga hejdå, jag vet ju att vi snart ses igen.
Gud vad jag längtar till sommaren, då slipper vi det här älskling!

Tur jag ska jobba hela dagen så jag håller mig sysselsatt.. låta tankarna handla om något annat än bara dig. Men det är inte lätt. Och tillslut måste jag ändå hem till min tomma lägenhet, hem till ensamheten.
Dom första dagarna kommer saknaden vara som starkast, som mest påtaglig. Det kommer fram i sånna där små saker, som att behöva äta ensam, sova, inte kunna hålla om dig och att inte kunna prata med dig, öga mot öga.

 Jag saknar dig redan! <3


Att få krama din hand,
känna din bara hud mot min
och försiktigt smeka dina fingrar,
en efter en

Att få nudda din kind,
känna den korta skäggstubben,
kittla mot min hud

Att få känna dina andetag,
smeka mina öron som en ljuvlig fläkt
och höra dig viska ett litet ord tillägnat bara mig.

Att få drunkna i dina underbara ögon,
som är så ljust blå,
och sakta försvinna bort
i denna ändlösa ocean

Att få dra fingrarna genom ditt hår,
också det vackert ljust,
känna varje hårstrå
och känna hur du njuter

Att få närma sig dina läppar,
sakta men säkert låta dom bli större och större,
ju närmare dom kommer
och sedan äntligen möta mina
i en passionerad kyss

Att få prata med dig,
bara du och jag,
utan att världen existerar.
Känna hur varje ord du säger sjunker in
och får en helt ny innebörd

Att få älska dig,
Sakna dig
Och tro på vår kärlek...

Time left

12 timmar...

Crash bandicoot

Shit vad vi har nördat idag.. inte mycke vettigt som hänt innanför dessa fyra väggar vill jag lova. Vi har spelat crash bandicoot i flera timmar. Tog en paus och kollade på Sverige - Ryssland och lagade sedan middag. Pannbiff och potatis blev det idag, blev riktigt gott, är nöjd.
Jag är så stolt över oss båda, vi är så duktiga på "crash" ;P Snart har vi varvat det. Go oss!
image100

Please, stay!

Jag vill inte ! Stanna kvar !
9 dagar har verkligen gått fort.. jag önskar jag kunde vrida tillbaka klockan så att du kan stanna kvar här hos mig ett tag till. Fan vad det suger att säga hejdå.

Nu är det bara att börja räkna ner igen, hela fem veckor tills vi ses igen, bittert, tråkigt, och framförallt jobbigt.
Tacka gud för msn och telefonen.


Du är överbar hjärtat, sagolik. Älskar dig <3

Until we meet again...
Dagens citat:
"När hjärtat talar behövs inga ord"

Torsdag hela dagen

Idag åkte jag och Björn och bowlade tillsammans med Malin och Frida. Fan det var riktigt roligt! Jag vann :)
Efter bowlingen åkte vi till casa de la pizza och käkade lunch, därefter bar det hemåt.
 Väl hemma spelade vi lite kort och kollade på film.

För en halvtimme sedan käkade vi middag.. vi gjorde egen pizza med färska champinjoner, ost, skinka och tomatsås. Det blev jättegott!
Eftersom att vi lunchade så sent så blev det en sen middag.. Men vad gör det när man inte ska sova än på några timmar? :)
image98


Imorgon är sista dagen innan älsk åker hem :( jobbigt!

Dagens citat:
"Tidagare misslyckanden är vägvisare
till kommande framgångar."


Extra!

Fyllde på med lite bilder i ett gammalt inlägg, "Sam's, följt av ett mirakel", kolla gärna!

Lite bilder från nyår

Här kommer lite bilder från nyårsfesten, kommer fler inom kort.



   

Bilder:
övre raden från v.
1. Björn & jag, 2. Linda och Collin, 3. Johan, 4. Nilsson
nedre raden från v.
5. Collin, 6. Frida & Malin, 7. Alex



Tisdag & Onsdag

Hej igen, nu var det ett tag sedan... har varit lat dom senaste dagarna.
 Nyår var skit kul, vi var många som blev fulla och glada :D Mycket sång, dans och skratt.
Dagen efter var dock inte lika kul för somliga. Jag mådde rätt bra, lite seg bara..men älsklingen var inte alls i form om man säger så :P stackars liten
Var iaf tvungen att jobba, men inte hela dagen, pratade snällt med Johan och Tony så jag fick gå tidigare. Björn skulle nämligen åka till mapa och kolla på hockey så jag ville följa med. Det var pens som spelade, utomhus..snacka om lååång match. Dom fick blåsa av flera gånger både för att spola av isen och laga den. Det var drygt, men blev rätt kul efter en sådär 5 avblåsingar pga den dåliga isen. Pens vann iaf tillslut, dom avgjorde i straffar. Sändningen tog, allt som allt, 3½timme..

Idag har vi inte gjort mycket vettigt.. båda känner sig lite hängiga och snoriga. Fy..orkar inte vara sjuk..
 Tack för hjälpen pappa och Fanny!

Dagens citat (onsdag):
"En sann krigare slåss inte för att hon hatar dom som står framför henne,
utan för att hon älskar dom som står bakom henne."


RSS 2.0