Wiiie

Har en del att berätta, bland annat om Elins vistelse här, och det kommer... men inte idag. Nu ville jag bara informera er om att Björn klarade körkortet idag :D :D :D

Det firades med tårta och restaurang.

Ullared

Då var det dags igen. Elin är på besök och givetvis vill hon till Ullared, men inte mig emot! Jag har inte varit där sen i sommras så det ska bli roligt!
Olyckligt nog (?) fick vi båda lön idag så det kan gå hett till... hoppas hoppas jag hittar massa saker som jag vill ha! Någon annan som vet med sig att dom behöver något därifrån? Lina kanske? Säg till :)

Ikväll, om vi överlevt dagen, blir det eventuellt bio, den som lever får se.
Ha de gott!


Helt fel årstid, men där har ni oss :)
Men det är nästan lika grönt här som det är på bilden... ?

Onsdag

Update:
Upptackten på LUT har gått bra, vi är indelade i grupper och föreläsningarna har hittills varit bra.

 Idag kommer lilla Elin hit till mig :) Äntligen!

Första dagen på LUT

Om 45minuter börjar min första schemalagda "lektion" på LUT (lärarutbildningen).
Det ska bli kul att se vad det är för slags människor som jag ska läsa med :) Har hört att det är 2killar av 48elever.
 Jag har till och med varit så duktig ihelgen att jag lånat böckerna för första delkursen och börjat läsa dem. Satt tom på bibblan i lördags...

Nu ska jag sticka, måste leta upp vaktmästaren innan jag börjar...
Ha en bra dag!

Glad över det lilla

Glömde en sak.
Kursen jag läst är indelad i fyra delkurser och varje delkurs sträcker sig över 4veckor och består utav 4 hemtentor och 4 gruppuppgifter. Den första delkursen fick jag G i och den andra, gissa, gissa?! VG!
Jag är så nöjd.
Tredje och fjärde har det inte satts några betyg på ännu men det lutar mot G, med 99% säkerhet.

Jag är så glad över mitt VG :)

ps. Grattis Lina till körkortet!!

Long time no see

Tillbaka från min frånvaro.
Jag har haft sjukt mycket sista tiden och samtidigt mer ledighet än vad jag kan minnas ha haft de senaste månaderna.
 Nu är det the big finish i skolan, imorgon avslutas kursen med inlämning utav grupptentan som blev klar igår och hemtentan som förhoppningsvis blir klar idag, har kommit halvvägs.
Har under de senaste två dagarna hunnit med två spelkvällar tillsammans med nollekompisar och pojkvän. Första kvällen: poker, andra: yatzy.

Imorgon ska några av oss studenter ut och fira att kursen är historia och att vi tagit oss igenom den, i med och motgångar :) Som planerna ser ut nu kommer firandet att ske på Mårtensson med massa karaoke! Hoppas vi ses där!

Helgen består utav jobb och sedan på måndag börjar lärarutbildningen.
Så tog skolan fart igen...

Ordning och reda

Igår var jag riktigt duktig måste jag säga!
Jag hade tänkt att bara lata mig, kolla på tv och dö då det var första dagen hemma efter alla besök i Sverige och innan skola och jobb sätter igång igen.
Men med tanke på hur det såg ut här hade jag ingen ro i kroppen. Direkt efter att jag vaknat plockade jag ner alla julgrejer och packade ner de i en kartong. Fyllde hyllorna med nya grejer och dammtorkade samtidigt av dem. Dammsugaren och golvmoppen fick sig ett varv och badrummet blev städat. Sängkläderna byttes och nya handdukar i badrummet.
Därefter åkte vi och handlade, kylen var allt annat än full av gosaker, också källsorterade vi ut massa sopor.
Björn fick ta en sväng upp på vinden med julgrejerna och sen var allt klart.
 
Kvällen spenderades framför datorn tillsammans med Björn, han utmanade mig i Backpacker. Spelet hängde sig och det blev oavgjort 4-4. Det vore synd att påpeka att han hade vuxenfrågor och jag barnfrågor?

Nödvändigheter

Idag är det jobb som gäller, det är rätt skönt att komma tillbaka till verkligheten.
Sen jobbar jag imorgon, på fredag och på lördag.

Innan den femtonde ska jag hinna skriva två hemtentor och en grupptenta (som nästan är klar). Jag ska nog försöka bli av med arbetspasset jag har dagen innan tentornas deadline, känns som att jag kan behöva den tiden, om inte annat för att finslipa resultatet.
Wish me good luck.

En helg i den kungliga huvudstaden

Från snöiga norrland till kyliga Stockholm.
Första kvällen spenderades hemma hos L och P, god mat och lättsam tvunderhållning till läggdags.
I lördags begav vi oss till ett köpcentrum som jag inte minns namnet på, men där fanns massor av butiker. Kom hem med örhängen från Gina, sånna färgglada knappörhängen i 9 olika färger.. En brun armlös klänning som passar perfekt nu i vinter. Också hittade jag och Björn massa snygga svartvita foton som vi köpte i lite olika storlekar som vi tänker göra till ett kollage så fort vi hittar passande ramar, gärna svarta.
Kvällen bjöd på ännu en smarrig måltid och därefter var det hockey.
 Söndagmorgon tjuvsov vi till 10.40, passade oss perfekt :) Fikade, gjorde oss iordning och åkte sedan till Cosmonova för att se "Deep sea". Det är otroligt häftigt och stort, det bör upplevas! Efter filmen stack vi till Pizza hut och tröck i oss en varsin pizza för att sedan bege oss till tåget hemåt...



Tack för gästvänligheten!

Skoter, trocadero och renskav

I fredags åkte vi ifrån Norrland efter att tillbringat en vecka med vänner och familj. Det var jätteroligt och skönt att komma hem en sväng och träffa alla, snacka skit och bara umgås.. tyvärr så blev jag sjuk på köpet, har fått springa på apoteket i omgångar.

Under vistelsen hann vi med lilla julafton med tjejerna, skoter åktur med pappa, nyårsfirande med vännerna, skit snack med mapa, god mat och biobesök.



Gissa om det var någon som blev nöjd över att både få åka och köra skoter?

RSS 2.0