God Jul :)

Nu ska jag äntligen få träffa vänner och familj!
 
Tack för alla julklappar!

Hard work work

Vaknade imorse av att telefonen ringde.. det var chefen.
Han undrade om jag kunde hoppa in idag då hon om skulle jobba hade sjukanmält sig.
Och som vanligt kan jag inte tacka nej. Från att vi la på hade jag 30minuter på mig tills jag börja, stressigt.
 
Imorgon blir det jobb också.. tack vare att det var samma tjej som skulle ha jobbat då också.
 Pengar, pengar, pengar.

Tisdag - jobb och uppesittarkväll med vänner och mys
Onsdag - God Jul
Torsdag - jobb

Denna månaden hade jag bara fått 5dagar på schemat, och nu med facit i handen har jag jobbat 11 dagar..

Det är inte varje dag, som tur är

Ikväll är jag ensam. Björn är ute med grabbarna och jag sitter hemma i soffan, äter lite karra och tittar på en kärleksrulle, inte helt fel faktiskt.
 Jag passade också på att slå in hans julklappar när han för en gång skull inte var hemma. Fast egentligen önskar jag att han var hemma...

Imorgon jobbar jag från 08.00-22.00, någon som tycker minsta synd om mig? Jag tror att det kommer att bli lite smått ansträngande.. men förhoppningsvis roligt. Lär bli mycket presentkort, tror att jag ska köpa ett jag också.
Ha en trevlig helg alla!

Vilse i väla

Idag var jag och Björn på IKEA igen och shoppade både till oss och till Ola :D
Till oss själva köpte vi en lampa, värmeljus, stekpanna, papperskorg, ett underlägg för datastolen, djupa skålar och lite annat smått och gott. Plus massa julklappar till Ola.



Jag kommer nog aldrig att få nog av IKEA. Tänk den dagen man skaffar sig ett hus (eller åtminstone en större lägenhet) vad mycket man kan pyssla och dona med då (A).

Julklappspanik

Jag är långt ifrån klar med mina julklappsinköp så imorgon ska jag och Björn till IKEA och kika och shoppa lite hem till  lägenheten (tack för alla presentkort!!)
Jag älskar IKEA, de har allt :)

Den jag har mest problem att komma på något till är min 23årige svåger, vad hittar man på till en sådan (läs honom)? Kom gärna med förslag.


Hör och häpna

Inte nog med att vi satt och sammanställde enkäterna för att vara välförberedda inför dataövningen dagen efter så var det HELT I ONÖDAN! När vi kommer dit och ska lägga in all data i datorn inser vi att det inte går att göra som vi tänkt och våran handledare gjorde det också klart för oss att vi gjort allt helt i onödan och det var ju väldigt korkat... Fan vad irriterande.. FANFANFANFAN!

Enkäter, vilket plågeri

När jag, Elin och Linda satt och sammanställde enkäter i trean under projektarbetet trodde jag (och hoppades) att det var första och sista gången jag skulle vara tvungen att göra det. Kan ni gissa vad jag ägnat min dag åt?
Tillsammans med S och A har jag gått omkring på Sturegymnasiet och delat ut enkäter och därefter har vi suttit och sammanställt dem på papper utifrån tre olika synsätt. Visst, det var "bara" 20 enkäter som vi skulle sammanställa, men de bestod utav 27frågor som vi var tvugna att gå igenom tre gånger...
 Imorgon ska vi sitta i datasalarna på skolan och föra in all fakta i ett särskilt statistikprogram, SPSS, som verkar lite smått komplicerat, - livet leker.

Jag hoppas jag aldrig mer behöver sammanställa enkäter! *peppar peppar*


Under ombyggnad skulle man kunna säga...

Som ni ser så ser min bloggdesign lite annorlunda ut.. det är jag själv som lekt lite och jag vet att jag inte kan. Men som tur är är det bara tillfälligt, ville bara få väck det blommiga och ljusa nu när det vankas juletider.
 Hoppas det inte skär allt för mycket i era ögon :)

The sound of silence


Tune of the day


Ron Pope - Heartfelt lies

Som utlovat



tyvärr vill varken min mobil eller kamera jobba med mig så reslutatet på bilderna blev sisådära..
bilderna är små, men du som vill se större och mer får säga till :)

Glögg och pepparkaksmys


Julmys

Ikväll har jag varit på julmys tillsammans med några tjejkompisar, supermysigt :)
Vi hade knytkalas vilket resulterade med prinskorv, kötbullar, omelett, pastasallad, kycklingvingar, pepparkakor och glögg. Jättemumsigt och jättemysigt!
Mycket snack, tända ljus, julmusik i högtalarna och gott att både dricka och äta. Det kan inte bli bättre :)
 Kvällen fortsatte senare i stan på en karaokekrog.



Nu blir det lite serietittande innan jag slår igen ögonen för idag. God natt

Woho!

Jag blev antagen till Lärarutbildningen :D
Sammanlagt var det 192 sökande varav 45 stycken blev antagna

Livet som student fortsätter...

Vi hade iaf tur med vädret (igen)

I helgen såg jag och Björn "Vi hade iaf tur med vädret"... den var ju lite små rolig, jag hade aldrig sett den innan men hört att det skulle vara en skön rulle.
Sen idag så var vi och såg den nya "Vi hade iaf tur med vädret igen" på bio. Den var också rolig :) Lättsam underhållning, tror nog att jag tyckte att tvåan var bättre än ettan.
 En man på jobbet hade sett den igår och sa "usch, det är 1½timme utav era liv som ni aldrig kommer att få tillbaka...fy"
Haha, lite bitter kanske ;P

<3


Sunday always comes too late

Mysfrukost den andra advent.
Idag har jag storstädat och tvätten är i full gång.
Senare ska det bakas en kladdkaka som vi ska bjuda svärföräldrarna på när dom kommer hit för att hjälpa oss sätta upp några hyllor och tavlor (äntligen!!!)
 Trevlig andra advent allihopa! :)


(En liten, liten, liten smygglimt av lägenheten, hihi)


Han är så fin

Jag är så kär. Ni anar inte...
Jag äls, älsk, älska, älskar dig Björn <3

Twilight

Shit pommes! Vad bra (läs bäst) filmen var!!
Den ska jag se igen, utan tvekan.
Har du inte sett den, - se den!

Loved it




Biodags


Ikväll 21.15 ska jag och älsklingen på bio och se Twilight, äta popcorn och dricka massa cola :)
Jag kommer nog aldrig att tröttna på att gå på bio!
Jag älskar biomiljön.
Hoppas att filmen är bra, de flesta som sett den älskar den.

I'll get back to you...






Dinner today

Snabbt och lättlagat.
Iaf fem av sju dagar är det Björn som står för matlagningen här hemma, vilket är väldigt skönt (!), men idag var det min tur... då blev det något så enkelt som hamburgare.
Ganska smart drag av mig vill jag påstå! Bättre att laga något han äter så man slipper se han sitta och peta i maten :)
Jag har en egen liten kock här hemma, me like <3!



Föreläsning med svammelman

Extra lång föreläsning idag.. när den dragit över tio minuter frågar våran föreläsare om vi vill ha en paus innan han fortsätter.. främre raden oponerade sig direkt
Främre raden:
- Men vi skulle ha slutat för 10minuter sedan?!
Föreläsaren:
- Nej, klockan är ju bara tolv.... (tar upp sin mobil) TIO ÖVER ETT! ojdå...

10 minuter senare fick vi sluta... :)



RSS 2.0