blögg

stefan luktar kiss

Nollemarkering

Första dagen på nollningen den 21/8 gjorde mina nollekompisar sina nollemarkeringar. Men eftersom att jag kom in lite senare (den 25/8) så fick jag en provisorisk skylt så att jag skulle komma in på Kårpuben.

Nollemarkeringen ska innehålla namn och vart man tillhör, i detta fallet "Frieriet". Sedan tillkommer olika "nolle-uppgifter" allteftersom, det finns tex "Vagnnolla", "Klocknolla", Dörrnolla" Fjesknolla" osv.
Såhär ska skylten se ut:



Såhär såg min provosoriska skylt ut:



Nollning

I måndags började nollningen för min del. Från början var det väldigt mycket att ta in, alla regler, jargongerna, nollelåtarna osv.
Första dagen delades vi upp i grupper och fick ge oss ut på en promenad genom stan. Vi hade frågor som vi skulle svara på under promenaden och vi var tvugna att ta kort på svaren för att kunna bevisa att vi varit där och inte bara googlat fram det.
Kvällen spenderade vi på Kåren. En del drack, vi dansade och sjöng.


Andra dagen (tisdag) delades vi upp i grupper om tre. Med en karta i handen skulle vi ut på en promenad och leta upp de "X"-markerade platserna. Vi fick göra alltifrån kasta stövel, leka rollspel och baka.
Kvällen började sedan hemma hos Bobo där vi drack bot och tränade lite inför ölhävningen som skulle äga rum senare samma kväll. (Tävlingen gick förövrigt bra) Efter lite övning cyklade vi till våran botplats på skolgården och gick sedan, sjungandes, in på led till Nollepuben. Nu var det fest!

Tredje dagen (idag) har vi gått på mässa och knäppt kort till våra kårlegg. Om två timmar ska jag till Smålands nation och sedan ska vi nollor bli bjudna på mat :) Nice

OBS! Ser att jag skrivit fel på månadsnr på den andra bilden men orkar inte fixa det :P

Long time no see

Har inte haft tid och ork att skriva något de senaste dagarna då mina tjejer har varit här på besök :)
 I fredags åkte vi till Liseberg och spenderade hela dagen i diverse karuseller, så grymt roligt! Elin tvingade upp mig i Kanonen, jag har många gånger stått och tittat på den men inte vågat. Hela vägen upp, enda tills karusellen tog av stretade jag och försökte slippa, men icke.
Efteråt var jag som en spagetti i kroppen, helt borta. Häftigt. Den var riktigt rolig men usch så obehaglig :P
 När vi kom hem till Halmstad igen vid 22.00 gick vi hem till mig och korkade upp.


Igår, lördag, åkte tjejerna hemöver och jag och Björn låg och "bakisade" oss hela dagen.

Idag har vi pysslat på hemma och imorgon ska jag iväg och besikta bilen och sedan är det nollning som gäller!

Tack tjejer! Tusen tack. Jag älskar er <3

Ullared

Tjejerna är här och idag var det shopping som stod på tapeten.
Vi tog bilen upp till Ullared och spenderade några timmar på Gekås.. 600:- senare lämnade vi området och åkte hem.
Hittade tre t-shirtar, ett linne och en plånbok till mig, en huvtröja, en t-shirt och strumpor till Björn och diverse små grejer till Emma.

Ikväll blir det kortspel ute i stugan :) Mys


Önskelista

Om 18dagar fyller jag 20 och folk börjar undra vad jag önskar mig och så... så jag tänkte jag skulle ta mig en funderare och skriva ner några grejer. Det är svårt sånt här..
  • En snurrad guldkedja
  • Presentkort på IKEA
  • Pengar (till skolböcker och tågresor)
  • Presentkort på kläder (H&M, Gina Tricot eller Lindex helst)
Listan blev väldigt tråkig måste jag säga, men roligare än såhar blir den inte, inte nu iaf.
Om du har några tips på vad man kan önska sig får du gärna dela med dig :)

So you think you can dance

Tittade precis på So you think you can dance på femman, jag vill också kunna dansa sådära..
Kvällens favoriter kommer nedan, dom var grymt bra:


Hjärtligt välkomna!

Imorgon kommer Yohanna, Elin och Linda och hälsar på mig !!
Så dom närmsta dagarna kommer jag att visa upp Halmstad, åka till gbg och besöka Liseberg, dricka lite gott och bara umgås med mina kära :) Åh vad jag längtat!


Sysselsättning får dig att må bra

Trotts att jag är förkyld och genomgår en "näradödenuplevelse" så har jag idag tvättat (massor), diskat, spelat minigolf (och vunnit över tre karlar), lagat middag (chili con carne, efter recept) och till sist så avslutade jag med att baka en sockerkaka.
Jag känner mig rätt nöjd faktiskt :)


(Bilderna är tagna från google)

Det ska kännas att man lever

Gårkvällen var mysig. God mat, bra filmer och trevligt sällskap.
Kom hem strax före elva... fick åka och hämta Björn halv ett för han var för full för att gå.
Sedan fick jag ligga och lyssna på fyllesnack, upprepande gånger, i nästan en timma innan han däcka.

Idag är vi döda... har slöat hela dagen.
Middagsmat: Pizza.
Det känns som att jag med är bakis, av sympati kanske? Ja så tror jag att det är...


Just ja!

Glömde att säga att jag var på anställningsintervju idag. Det gick bra. Eller det kändes iaf bra, han skulle höra av sig efter helgen.
Hoppas hoppas det leder till något :)

For now..

Klockan är halv sex och det är en halvtimme kvar tills jag ska bege mig. Har suttit och väntat i tre timmar nu på att klockan ska bli sex... segt som fan.
 Björn är på hockeyträning som sedan följs upp av den stora "kickoffen" och kommer inte att komma hem förrän inatt nångång.. så istället för att sitta hemma och deppa så ska jag till Lina och glo film och äta gott. Har sett fram emot det hela dagen :)

(Vi var och spelade minigolf idag igen... Jag, Björn och Anders. Slutpoäng: 42p Anders, 46p Ullis, 47p Björn. Jag börjar fan få kläm på det nu!)
So long..

Ibland gör en poäng väldigt mycket :D

Gissa vad vi gjort idag?
Svar: Vi har spelat minigolf för ovanlighetens skull.

MEN! För ovanlighetens skull så vann jag!
Jag höll ledningen genom hela rundan..
38p till mig och 39p till Björn.

Fan vad nöjd jag är! Personbästa, någonsin.



Tune of the day



Kate Perry - I kissed a girl

Dan före dan före dan...

Idag har det inte hänt mycket.. varit på ÖoB, putsat fönsterna, letat kurslittrarur och sökt jobb.
Inga planer än så länge för morgondagen..
Lördag däremot.
Då är det myskväll med Lina. Tacos och film står på tapeten.



En kärleksgåva

Idag när Björn kom hem från sin körlektion överraskade han mig med en bukett rosor.
 Nio röda rosor.
Åååh :) Så söt han är min älskling. Tack gubben!


Några dagar med familjen

Måndag: Jag och Björn, tillsammans med min familj, promenerade genom stan och kikade på torget, Nissan, bibblan osv. Stannade på ett fik i parken och käkade glass :) Sedan åkte Björn hem och jag följde med mapa till Ullared. Sprang inne på gekås och yrade i en och en halvtimme och kom ut med 4 tröjor, block, pärm och en kalender till mig och en t-shirt till Björn = 480:-.
När vi kom tillbaka till Halmstad åkte mapa till stugan och jag hem. Hämtade Björn och sedan tog vi bilen ut till stugan för att umgås lite ytterliggare med mapa. Spelade lite kort och så och sedan bar det hem i den mörka natten.

Tisdag: Mapa kom hit och sedan åkte vi tillsammans till Östra stranden och spelade minigolf på Japan.
Sedan blev det lunchbuffé på Kina..
Efter maten sa vi hejdå och skildes åt.. nu skulle dom åka hem. :'(

Onsdag, idag:
Jag har varit och handlat, ska stå för middagen ikväll. Ska göra spagetti och kyckling, ska bli så gott.
Björn ska snart iväg på körlektion och sen ikväll får vi se vad som händer..



Familjen på besök :)

Idag vid ettsnåret dök mamma, pappa, syrran och robin upp på våran dörrtröskel :) Vi välkommnade dem med öppna armar och visade dom in i köket för lite spagetti och köttfärssås, mums.
Efter mat och en rundtur satte dom sig i bilen igen och jag och björn tog våran volvo för att visa dem ut till stugan där dom ska bo de närmsta två dagarna.
Vägen till stugan var inte som förr skulle man kunna säga... Björn lurade in oss på fel vägar, fler än tre gånger.. Fan vad less jag var :P

19.00 befann vi oss till bords på Verona... då blev det god mat i sällskap av min och Björns familj :) Kul att det äntligen får träffa varandra!
Efter maten åkte vi ut till tylösand för att kika på alla pampiga hus därute :) Dock hade vi lite otur så att det började spöregna när vi var ca 10minuter från bilarna så vi blev dyngsura! Man kunde krama ur kläderna...håret kändes nyduschat och mellan tårna sipprade vattnet.. Fan vad vi skrattade.
Imorgon blir det stan, ska visa upp Halmstad lite :)

Duktiga vi

Hej :)
Idag har jag och Björn varit på IKEA tillsammans med Anders och Lina och shoppat :D
Vi kom hem med ett soffbord i ek, två hyllor och en spegel.
Så direkt när vi kom hem började vi hammra och borra. Hyllorna och speglarna skulle upp, bordet skulle monteras, gardinerna som vi fått av Birgitta skulle strykas och hängas upp.. två timmar senare var allt klart, och fint blev det :)
Jag är supernöjd, nu är det riktigt hemtrevligt här.

Fick även med mig en vit kofta från Gina Tricot och två skålar från Indiska hem :)
 Bilder på rummet ska jag försöka ordna någon utav de närmsta dagarna...

Loser

Ack ack ack.. Vi var nyss och spelade minigolf på Japan. Björn är grym och jag är kass, ändå höll jag ledningen ända till bana 15 (av 18) och sedan vände turen..
Slut resultat, Björn 47 och Ullis 48.
 Jag blir lite ledsen, ni kanske tänker "nästa gång tar du honom", men det känns faktiskr rätt otroligt.. Killen är för bra för mig.
Strax: Tristan och Isolde

Gossip girl

Jag är fast! Började titta på Gossip girl igår och nu kan jag inte slita mig. Laddar hem avsnitt efter avsnitt. Att jag inte fått upp ögonen för denna tidigare... Men det är rätt gott att sitta och titta på avsnitterna efter varandra och slippa vänta en vecka :)
Det var inte förrän tredje avsnittet som jag började gilla dom bortskämda ungdomarna.. jaja, nog om detta, nu ska jag fortsätta se hur det går för Dan och Serena, Blair och Nate och alla andra :)



Som att jag behövde en till serie att följa...


5 vuxenpoäng till mig

Hallå i stugan!

Kan ni gissa vad jag gör? Eller ja, vi...
Vi sitter och myser och pimplar vin / öl.
Skit mysigt
:)
Jag känner mig riktigt vuxen med vinglaset i handen.

Har även tvättat och hängt fyra masikner under kvällen, städat undan i köket och gjort lite annan huslig nytta. Skål för mig!



As we go on, we remember, all the times we had together. And as our lives change, come whatever, we will still be, friends forever.



Nu är det din tur stumpan, grattis!
SötaSofia fyller 20år idag :)

Ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år
Grattis grattis <3
Hoppas du får en bra dag, synd jag inte kan vara där och fira med dig.

So, whats up?

Imorgon ska vi ta en tur in till stan och lämna lite jobbansökningar..
På fredag blir det kanske utgång?
Lördagen ska spenderas på IKEA med Anders och Lina. Äntligen :D
Sen var det söndag och då kommer mapa, syster med pojkvän hit och hälsar på.
 Ja, så vi har lite att göra iaf :) Sen är det ju massa små saker som ska fixas med också.

Det är skönt att ha lite planerat så man känner att man får något gjort.


Nej nu ska jag fortsätta att titta på tv, det är kvällens tidfördriv då Björn nördar ehm (hockeyspel på datan).
 So long...

Tunes of the day



Leona Lewis - Better in time




Jordin Sparks fest Chris Brown - No air

Lite besviken kanske

Imorse. Vi satt och åt frukost. Björn springer plötsligt mot dörren. Han blir borta en kort stund och kom sedan tillbaka. I handen höll han det. Posten. Den första posten som var adresserad till mig sedan flytten. Lycka. Spännande, vem var det ifrån?
Jag öppnade kuvertet, förvantansfullt. Också var det bara reklamblad från ellos...
fyfan vad tråkigt.

Ingen rast ingen ro

Idag har jag varit på promenad med Otto, lyckades gå vilse men trade center visade mig vägen hem, haha.
Har även hjälpt svärfar lite med huset och sedan gick jag och Björn till "frillasören", han blev skitsnygg :D
 Nu sitter jag och slötittar lite på pussycatdolls och älsklingen är uppe och lagar sjömansbiff, lyx ellerhur?

Ikväll ska jag stryka gardinerna svärmor gav mig och hänga upp dom, sen får vi se vad som händer.. Jag gillar inte att stryka... men men, övning ger färdighet.
Puss

When I look at what my life's been comin' to, I'm all about lovin' you

Tillbaka till sambolivet, det känns riktigt bra. Visst, det har bara gått några dagar men jag trivs.
Han får mig att må bra :)
Jag saknar mina tjejer och familj men att få vara med kärleken är så otroligt skönt. Jag är ju kär <3

Jag älskar min sambo, jag älskar det vi har.


Det kostar att ligga på topp, eller under

Var tvungen att åka in till ungdomsmottagningen idag för att hämta ut recept på nya p-piller. Gick inte att boka tid så jag var tvungen att gå dit till den öppna mottagningen och då var det kölapp som gällde.
När jag kom dit var det nr 52s tur ch jag hade 62, suck. Fick vänta i timme, segt som fan.
Men nu slipper man tänka på det ett tag iaf.. fick inte någon rabatt heller, illa illa. Rabatten gäller bara tills man fyller 20 och eftersom att jag fyller om en månad så var det kört för mig.
Sen var det bara att gå en trappa ner till apoteket och vänta där i kön också.. joy

Hur gick det med det där p-pillret för killar? Det hade ju varit rätt gott om vi tjejer slapp? Eller vad säger ni?

Söndagsfilm

Varje söndag klockan 20.00 på kanal fem visar de en verklighets baserad film, oftast väldigt bra.
Ikväll visade dom "Too young to marry", jag gillade den :) Björn var inte lika road men han tittade på den med mig iaf, sött.

Nästa söndag: Eight days to live
Amerikanskt-kanadensiskt drama från 2006 . Nittonårige Joe Spring ska åka till en vän men kommer aldrig fram. Han har kört av vägen i den kanadensiska vildmarken och ligger skadad i bilvraket. Hans mamma Teresa vägrar ge upp och söker dag och natt efter sin förlorade son. Ska hon hitta honom innan det är försent? I rollerna: Kelly Rowan, Shawn Doyle, Tegan Moss. Regi: Norma Bailey.

Ny design

Tack Engman för den nya designen :)
Nöjd nöjd nöjd nöjd.

Sunday...I'm tired

Igår blev det utgång. Först förfest här hemma, fest hos Per och Nana och sedan krogen. Kom inte in på bulls, jävligt illa...dom hade 20 så det var inte mycket att göra åt, om en månad är det min tur. Jag tror jag klarar av att vänta..faktiskt.
Kvällen avslutades vid pastavagnen och sedan åkte vi hem. Rolig kväll med trevligt folk :)

Idag är vi lite små sega.. rätt pigga ändå men huvudet är inte riktigt i form. Så idag lär det inte bli mycket gjort, massa tvtittande och mysande, inte helt fel.

Jag har vänner i arbetskläder som jag inte skulle byta för alla kungars tjänster i världen.

Hej, nu var det ett tag sedan jag skrev, har varit mycket med flytten dom senaste dagarna.
I onsdags var jag med Linda och städade ur lägenheten och i torsdags umgicks jag med mina fantastiska tjejer så mycket som det gick innan pappa ringde och sa att det var dags att åka.
 Jag, Elin och Linda spelade lite minigolf och sedan gick vi hem till Elin för att käka. Dit kom också Rekvik, Lotta och Emelie för att äta med oss "den sista nattvarden".
Maten var supergod, fläsk- och kycklingfilé och till det strips och sallad. Efter maten plockade tjejerna fram lite presenter dom fixat till mig och då kom tårarna. Shit... fick en hel del grejer som jag var tvungen att läsa på och det gick inte alls bra,  ögonen var fyllda med tårar så tjejerna fick hjälpa mig att läsa.
 Jag fick en jättesöt "nallepuh och hans vänner"- väska och i den låg det två ramar, en från vardera Elin, en "vänskaps"mugg, en liten bok om vänskap där det står massa citat och sånt och ett presnetkort på resor så att jag kunde komma hem och hälsa på dom "Nu har du ingen ursäkt för att inte komma hem".
Mina vänner är dom bästa.
Efter att liter av tårar rullat ner från våra kinder var det dags att gå ner till bilen och då blev det inte bättre. Huga vad jobbigt det var.

 Resan ner gick bra, stannade och sov i ca två timmar och kom tillsist fram klockan sex på fredagmorgon.
Då blev det sängen och tre timmar senare var vi igång och lastade ur all packning ur bilen. Närmare klockan elva var det dags för pappa att bege sig. Jobbigtjobbigtjobbigt.

Nu har jag kommit iordning och ikväll blir det utgång.

Tack tjejer för allt, och då menar jag allt. Tack pappa för hjälpen. Jag saknar er alla, vänner som familj.

"Bra vänner är svåra att hitta, svårare att lämna och omöjliga att glömma."

RSS 2.0