Var det bra så?

Nu är jag trött. Har jobbat 11 timmar idag i kassan.
Resten av kvällen ska jag kika på Svensson svensson med Björnen och sen ska jag hälsa på John Blund.

Veckans planer:
Måndag, tisdag, onsdag och torsdag: Plugga
Fredag: Åker till sthlm
Lördag: Sitter i Globen och tittar på Pittsburgh - Ottawa
Söndag: Åker hem igen, pluggar...

En kväll på tu man hand

Igår hade jag och Björn myskväll :)
Det är så mycket nu med skola och jobb så man måste finna tid för kärleken också.
Igår tog vi iaf en tur in till stan och gick längs storgatan för att hitta en trevlig restaurang. Efter några varv hade vi bestämt oss.. Det blev oxfiléplanka som beställdes, jättegott!
 Efter maten åkte vi upp på gallberget och kikade ut över stan, det lilla som gick att se :P
Resten av kvällen spenderade vi hemma, spelade kort, kollade på film och myste.

Man måste ladda batterierna ibland :)




Vart försvann all fritid?

Fick tillbaka min andra tenta idag, det hade gått bra... Pust.
Om en timme ska jag cykla in till bion och förbereda. Ikväll ska jag ansvara för kassan själv, för första gången. :) Lite pirrigt men det kommer att gå bra.
Efter att jag slutat i kassan ska jag hoppa på städningen och sen får vi väl se när jag är klar. Får hjälp av Björn som tur är men vi lär inte vara klara förrän halv tre inatt eller nå sånt..

 Imorgon ska jag plugga till nästa hemtenta som ska var inlämnad på torsdag, jippi. Sen torsdagkväll ska jag spendera på Mårtenssons, karaoke! :D

Inget besök denna gången

Jag hade tänkt åka hem och hälsa på i slutet av oktober men tyvärr så är det mycket i skolan och dyra biljetter som gör att det skiter sig. Jag har dessutom fått några dagar på bion under den perioden som jag tänkt vara hemma.
Det blir inte riktigt som jag vill.


Tune of the day



Lil Rain - Adore you

Tenta hit och tenta dit

Mycket i skolan, tenta varje vecka. En bok som ska läsas varje vecka och ett grupparbete varje vecka...
 Boken jag läser just nu är sjukt tråkig, Flykten från friheten av Erich Fromm.
Men nästa vecka, den boken vi ska läsa då verkar riktigt intressant :)

Någon som har böcker inom socialpsyokolgi till säljes?

Kom igen nu gubbarna så kör vi idioten

Idag har jag tränat på Friskis och Svettis tillsammans med Lina. Det var kul och väldigt skönt!
Köpte ett årskort så nu drar träningen igång igen, vilket känns underbart.

Imorgon börjar jag jobba 06.00, då är det städ på bion som gäller.. urk. Känner mig inte de minsta motivativerad faktiskt.

Godnatt

Tune of the day



The Script - The man who can't be moved

Sällskapsspel


Igår och idag har vi haft spelmani här hemma. Massa Yatzy, Trivial Pursuit och Europa spelet (det sist nämnda var skit tråkigt).
Jag är verkligen värdelös TP och inte hjälpte det med barnfrågorna heller då jag bara fick massa frågor om olika kungahus och familjer i världen.. kan barn sånt?





Ny på jobbet

Igår hade jag min första "lära-upp dag" i kassan på Röda Kvarn. För er som inte vet vad Röda Kvarn är så är det namnet på biografen här i Halmstad.
Upplärningen gick jättebra och jag fick sitta i kassan själv i stort sätt hela kvällen.
På måndag ska jag dit igen och lära mig kisoken lite närmre.

Skoj skoj!

Kort sammanfattning

Förra helgen var jag och Björn hem till Härnösand och hälsade på. På fredagen hade tjejerna anordnat en prinsessfest i min ära, urgulligt! Det var en jätterolig kväll!
Lördagen och söndagen spenderades mestadels med familjen och tårta.
Måndagmorgon satte vi oss på tåget igen och åkte hem och sedan dess har jag haft massa skola att ta i tu med.


Hipp hipp hurra!

Idag blir jag en stor "flicka" :) 20 höstar.
Dagen har spenderats med familjen och älsk. Ätit tårta, varit på sightseeing och öppnat packet!
Har fått presentkort på IKEA av familjen och ett par jättefina örhängen av älsklingen :)

Snart blir det go-middag och sedan får vi se vad kvällen bjuder på :)
Grattis på mig

22.57

Imorgon är det föreläsning igen 9.30-12 och sedan ska jag, Sara och Anna cykla in till stan för att luncha och plugga. Vi ska presentera ett kapitell ur boken Introduktion till socialpsykolgi på ett seminarium på tisdag, pirrigt.
 Sedan ska jag hem och laga middag tillsammans med Björn och efter godmat och mätta munnar så ska vi packa för hela slanten! Härnösand, here we come! :)

First day at school

Godmorogon,
Jag känner mig inte alls pigg idag, gjorde jag iofs inte igår heller... Har feber, ont i halsen och huvudvärk.
Men trotts det måste jag gå till skolan, första dagen ju!
Ska på föreläsning från 9.30-12 sen får jag gå hem och lägga mig igen.
 På fredag åker jag och Björn hem till Härnösand och hälsar på över helgen, ska bli jättekul :)

Nej nu ska jag kila, ha en bra dag!

Fortsättningen på nolletiden

I torsdags hade jag vilodag fram tills kvällen. Klockan 17 träffades vi på botplatsen och marscherade sedan ner till stan. Krogrunda stod på schemat. Vi delades in i grupper och sedan började rundan. Först besökte vi B&B, sedan Trottobar, Bulls och det hela avslutades på Moon. Man spenderade 25-30minuter på varje krog och under den tiden skulle man få i sig en öl eller en cider. Visst det var frivilligt att dricka, men det ingick en öl/cider per ställe.

I fredags träffades vi klockan 12 i Picassoparken för att börja bygga en flotte och en lådbil. Hela dagen spenderades i parken, vi gick inte hem förrän vi byggt färdigt klockan 23. Under dagen var det även lite tävlingar och underhållning.


I lördags var det sista dagen på nollningen, sorgligt. 8 på morgonen träffades vi i Picassoparken igen för lite champangefrukost. 9.30 började vi dra oss in mot stan och bort till slottet med våran lådbil. Nu skulle det tävlas! Alla som sett våran lådbil trodde att vi inte skulle få vara med och tävla, men det fick vi!
Tävlingen gick bra, vi kom trea av 11-14 lag.
Klockan 13 var det dags för flottetävlingen. Även detta gick bra och vi tog oss över Nissan, hämtade flaggan och paddlade sedan tillbaka.
Efter städning gick vi hem och gjorde oss iordning för kvällen.
19.45 skulle vi nollor som inte skulle på finsittnignen träffa "Mamma" och "Marty" i Picassoparken för att sedan gå hem till "Mamma" och förfesta lite.
När vi kom hem till "Mamma" ställde staben sig på rad och började ta av sig sin overall och peruk. Shit! Det var konstigt att se deras rätta jag efter att ha sett dom i lila peruker och gråa overaller i en vecka.
22 åkte vi limousine till Kåren och där var det fest hela kvällen lång :)


Nollningen har verkligen varit skitkul! Jag rekommenderar det!

RSS 2.0