Reaktionerna

Som jag lovade innan så skulle jag skriva och berätta om reaktionerna jag fick när jag överraskade alla.
Jag började med att köra upp till pappas jobb, klev in i butiken och gick fram emot kassan. Där stod pappa. Han tittade på mig. Han spärrade upp ögonen. Han blundade och tittade igen. Han började gå emot mig och var helt mållös. Klämde fram "men vad gör du här?". Helt underbart :)
Nästa "offer" var Elin. Jag skickade ett sms till henne och frågade om hon var hemma och kunde hjälpa mig med en sak. Hon ringde upp och sa ja nån minut senare. "Bra, jag ska bara leta upp några papper, kan jag ringa om tio min?" svarade jag henne.
5 min senare stod jag och ringde på på hennes dörr. Elins reaktion när hon öppnade dörren var liknande pappas. Mållös och som hon sa "det är något som är fel med den här bilden, du ska inte vara här".
10 min senare hade hon lurat med mig på spinning...
Strax efter lunchtid åkte jag och Elin ut till Yohanna. Vi ringde på dörren men ingen kom och öppnade. Vi gick in och letade efter Yohanna och Linda men kunde inte hitta dem. När vi gick ner till ent´revåningen igen hör vi hur dom kommer smygandes upp ur källaren. Elin kliver fram och hälsar på dem och sedan tog jag ett steg fram så de kunde se mig. Ojojoj! De hoppade och de skrek! Yohanna flög på mig och kramades så länge att Linda tillslut boxade på oss så att hon också skulle få komma fram.
 Malins tur. Ringde henne påväg in till stan igen och kollade så att hon var hemma. Hennes rektion när jag öppnade dörren var ungefär "nej det är inte sant!!!".
Efter ett väldigt kort besök hos Malin körde jag hem till Linn. Hon visste att jag bodde hos henne men inte att jag skulle komma och överraska henne. Hon blev jätteglad och sa att hon saknat mig jättemycket :) Söt hon är.
 Syrran misstänkte att det var jag som kommit på besök när hon såg ett par skor och en jacka i hallen men hon blev ändock överraskad när hon såg att det var jag.

Andra dagen, 1 april. Ringde jag både Rekvik och Lotta för att höra om dom ville vara med och spela bowling på kvällen. Det krävdes en hel del övertygelse eftersom att de båda trodde jag skämta april med dem. Framförallt Lotta var väldigt svårövertalad.

Det var skit kul att överraska och se alla minerna :) Det tråkiga är att man inte kan planera jobb och aktiviteter på samma sätt. Men det lyckades vi bra med ändå!

Kommentarer
Postat av: Totten

Vänta bara, hämnden är ljuv ullis ;)

2009-04-07 @ 22:47:17
URL: http://totten.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0