Tuff tuff tåget

Så, nu har man landat ordentligt, har ätit frukost, duschat och satt mig vid datorn.

Gårdagen
Tåget lämnade stan 13.15 och hade beräknad ankomst i Stockholm 17.30. Tåget vidare från Stockholm skulle avgå 18.10, så jag skulle ha god tid på mig att hitta till rätt plattform och spår.
Men som vanligt så blir det förseningar med SJ... 18.05 rullade vi in på spår 7 i stockholm. Bråttom! Då meddelar lokföraren att tåget vidare mot Göteborg avgår från spår 10.
Eftersom att jag åkt tidigare så visste jag att det bara var för mig att gå rätt fram så kom jag till spår 10.
Ut ur tåget, fäller upp handtaget så att jag kan dra väskan och sätter sedan fart. Alla skyndade sig. Ca 1½meter framför mig går en äldre dam med sin vännina till vänster om sig. Allt går jätte fort. Helt plötsligt böjer sig kvinnan framför mig sig ner och plockar upp en enkrona(!!!), jag höll på att springa rätt över henne! Herregud, inte fan sätter man sig på knä helt plötsligt och plockar upp en enkorna när det är rusning :S
Jag passerade henne och efter en stund hör jag "en krona" igen.. Jag vände mig om och ser en irriterad man som också hållt på att ramla över kvinnan....

Resten av resan gick bra. Var lite försenad in till Halmstad men inget märkvärdigt.

Dagens citat:
"Att tala vänligt om andra skadar inte vår tunga"

Kommentarer
Postat av: Lina

haha irriterande.. en krona! hörde om de små träffarna på lör o sön.. hockey all day long ! haha inget för mig !

2007-11-13 @ 12:27:17
URL: http://laiina.blogg.se
Postat av: Linda!

hade jag vare du så hade jag sprungit över henne. Min normala tur haha!

2007-11-13 @ 19:24:24
URL: http://hamren.webblogg.se
Postat av: Engman

haha, ja tur att det är så nära till 10an de ligger ju närmast allt :D
Hade de varit jag som åkt tåg då hade jag blivit asförbannad för då hade jag inte hunnit köpa nå och äta.. eftersom de bara tar kontanter på tåget (de tar ej kort med magnetremsa)

2007-11-14 @ 20:42:38
URL: http://elinengmaan.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0