Motton och ordspråk/citat

Det finns många motton och ordspråk bland oss. Jag har funderat en del på det där och ikväll satt jag och letade lite på nätet om jag kunde hitta några som föll mig i smaken.
Plötsligt skickar min vän Linda ett ordspråk som jag tyckte var både klockrent och sant!

"En kvinna störs av vad en man glömmer - en man av vad en kvinna kommer ihåg."

Det finns många godbitar, tex

"Jag är inte kort, bara lite mindre lång"

"Såra mig hellre med ärlighet, än att göra mig lyckig med en lögn"

"Mode är något man köper. Stil är något man har"
"Skönheten sitter i betraktarens ögon"

"Fånga dagen"
"Ska det va så ska det va"
"Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad"

Det kryllar av dom. Har du någon favorit? Vilket motto lever du efter?


Kommentarer
Postat av: Anonym

"Drömmen ger oss det vi önskar i vaket tillstånd"

2007-11-10 @ 01:18:51
Postat av: Linda!

En lögn far halva världen runt innan sanningen fått på sej stövlarna.

2007-11-10 @ 01:27:08
URL: http://hamren.webblogg.se
Postat av: Linda!

Jag är beredd att medge att jag inte alltid har rätt, med jag har heller aldrig fel.

KLOCKREN!

2007-11-10 @ 01:31:06
URL: http://hamren.webblogg.se
Postat av: Ullis

Svar till Linda:
Klockren PÅ DIG ;P

2007-11-10 @ 01:33:02
Postat av: Linda!

ja jag vet unga flicka. just därför det är så bra :D

2007-11-10 @ 01:43:55
URL: http://hamren.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0