"vi installerar inte nr som går till andrahandsgäster"

Måste få dela med mig utav en sak, som enligt mig, är helt befäng.
Just nu håller man på att installera porttelefoner i hyreshuset där vi bor för att bla minska åtkomsten för obehöriga. Visst, så långt är det jättebra.
Sen får vi hem en lapp med ett angivet nummer som kommer att bli uppringt varje gång någon vill besöka oss. Grejen är att numret tillhör Björns bror Ola som vi hyr utav i andra hand. Ola har inte bara flyttat till Göteborg han har också nyligen bytt nummer, vilket leder till att numret på lappen som vi fick hem inte leder någonstans.
Därför fick jag skicka ett mail till ansvarig på hfab (hyresgästföreningen) och lämna mitt mobilnr istället, eftersom att det stod att om det var felaktigt nummer på lappen skulle man meddela detta innan installationen genomfördes.
Som svar får jag tillbaka "vi installerar inte nr som går till andrahandsgäster".
What?! Så tanken är alltså att varje gång någon ska komma och besöka oss utan att vi vet om det så de måste ringa på nere vid porttelefonen så kommer signalen att gå till Olas telefon i Göteborg? Nu är ju fallet, som jag sa innan också, att Ola bytt nummer.
Bra jobbat hfab. Ska bli kul att se hur de löser detta.
Jag skickade ett mail tillbaka så nu väntar jag på svar igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0