Tune of the day


Secondhand Serenade - Fall for you

Igår var det den tjugofemte

Igår hade jag och Björn 18 månader tillsammans. Oj vad vi firade (!) eller inte..
18 månader i sig kanske inte är så mycket att fira, men nånting kan man ju göra :)
Vi åt fiskbullar och potatis och spenderade i stort sätt hela dagen på två olika håll.



Vomit

Idag är det plugg som står på tapeten, för hela slanten. Synd jag är så omotiverad som man kan bli.

Dikt

Säg till om jag stör,
sa han när han steg in,
så går jag med detsamma.

Du inte bara stör,
svarade jag,
du rubbar hela min existens.
Välkommen.
Eeva Kilpi


Finalen :)

Ikväll är det sista avsnittet på Ensam mamma söker !
Tror dock jag kommer att missa början av det.. :(



Jag tycker inte att någon utav killarna som har dejtat Nina passar henne... Johanna sen.. av hennes två kvarvarande killar så kan jag inte bestämma mig vilken jag tycker bäst om. Men med Anette är det glasklart, heja Rickard!

Färdig flyttad

I fredagskväll fick vi nyckeln till lägenheten :) Vi åkte genast dit och fyllde garderoben med alla kläder, lakan och handdukar så att de skulle vara ett moment mindre på lördagen.
 Lördagmorgon klev vi upp halv tio och gjorde oss iordning för att påbörja den stora flytten. Närmare halv elva kom Stefan och hjälpte oss att bära och vid tolv kom Jonathan och hjälpte oss att måla en ny fondvägg (den gamla var aprikos/orange och de övriga tre väggarna var i ljusgrått, inte vackert. Nu är den nya fondväggen i mörkgrått).
Vi höll på fram till åttasnåret, sen var vi så gott som klara. Alla kartonger var upp plockade, möblerna stod på plats, mat stod i kylen, gardinerna hängde i fönstret och allt skräp var slängt.
 Resten av kvällen spenderades tillsammans med Stefan, Johanna och diverse sällskapsspel, väldigt roligt!
 Det som saknas nu är hyllor och tavlor på väggarna och att bära upp tre kartonger till förrådet. Sen ska det inhandlas lite mera mat och lite växter såklart :)
Jag är väldigt nöjd med allas insatts, vi fick jättemycket bra hjälp! Tack till Bengt och Birgitta, Stefan, Johanna, Jonathan och Melek.

Så snart hyllorna är på plats kommer bilder :)
Jag trivs :)

.

Nu är jag trött, ska sova.
Idag var jag och Björn på IKEA och shoppade loss.
Imorgon börjar våran flytt.
Godnatt.

Mobbning

Det förekommer lite oskyldig mobbning på våra föreläsningar mot en kille som för två veckor sedan råkade ut för en mindre olycka då han vejade för en kanin som sprang ut i vägen.
 Nu i efterhand hade han aldrig vejat...(haha)


Tune of the day



Demi Lovato - Don't forget

Finbesök

Min Elin kommer på besök!
Den 21januari kommer min älskade Elin och hälsar på några dagar :)
Jag är så glad! Det ska bli så kul!!



"Vi har blivit med lägenhet!"

Klockan tio imorse pep mobilen till, ett sms kom, med en glad nyhet!
Vi har fått lägenheten!!

En stor etta med walkincloset :D
VIsst, en etta kanske inte är det ideala, men det är svårt att få tag på en lägenhet i den här stan, och det ska bara bli skönt att ha något eget igen :) Jag vill bara börja inreda!

Åh vad kul det ska bli!


Lina, se hit!

Lina, vill du gå på bio med mig idag: söndag?
Båda våra karlar är ju på hockey så då kan väl vi också roa oss?



Veckans planer

Söndag - Skriva hemtenta
Måndag - Träna 16-17
Tisdag - Jobba 16.30-22
Onsdag - Seminarium 14-16, skriva hemtenta
Torsdag - Föreläsning 09.30-12, åka till IKEA

Tune of the day



Nickelback - Gotta be somebody
Elin hade lagt upp texten till den här låten på sin blogg så det gjorde mig nyfiken... jag hittade den och jag älskade den :)

Empty


Den här känslan...
försvinn dumma känsla.

Frågan är ju vad man skulle passa i?

Nu har jag tröttnat på mitt hår (igen), måste göra något åt det.. men det är fan inte billigt att klippa sig. Sen när man är osäker på vad man ska göra så är det dumt att handla.. Tänka först - handla sen.
 Jag har hört med en vän hemma i Härnta om hon vill klippa mig när jag kommer hem i jul, då hinner jag både fundera och kostnaden blir lindrigare, mycket lindrigare.
 Björns hår däremot... har man kort hår så måste man ju underhålla det oftare, om man vill behålla det kort dvs.. och han vill ju ha det kort men orkar inte gå till frissan, så i lördags tog jag fram saxen och klippte av kaluffsen.
Lättnad.
Det blev bra måste jag säga för att vara en amatör. Förhoppningsvis kan M klippa Björn också när hon klipper mig, vore great. Hoppas nu bara att hon finner tid för mig!


Känn dig utvald

Nu skulle jag vilja ha lite tips på bra musik, vore trevligt med lite nya melodier i mina högtalare.
Så var snäll och dela med dig!  

Tuggummi blåsar'n



Se vilken underbar talang :D
Så söt han är.
Det är min kille de <3

Vågat

Idag blev seminariet inställd till min stora glädje! :) Väldigt skönt med en sovmorgon.
Snart ska jag cykla iväg till jobbet i regnet.. funderar på att ta bilen (?) men det känns lite onödigt för den biten, plus att någon annan kanske behöver den undertiden jag jobbar?


 Imorgon efter jobbet är det guasque :D Den börjar vid 18 men jag kan inte närvara förrän närmare 23 tråkigt nog. Det är playboytema som står på tapeten och jag vet inte alls vad jag ska hitta på för utstyrsel... Men roligt ska det bli :)


Lite lördagsunderhållning

I förrgår tog jag med mig Björnbowling för en match vilket jag ångrade då han tog ledningen. Han ledde med 20, 30, 40 poäng... som mest ledde han med 70poäng, min ledning (då den varade) är inte ens nämnvärd.
När timmen tog slut hade han vunnit med 30poäng över mig.. Men det var kul att spela iaf :)



Schemapema

På torsdag ska vi kika och på fredag får vi kanske veta och sen får vi vänta ett slag...

Mycket jobb den här veckan:

Tisdag 16.45-22.00
Onsdag 16.30-22.00
Fredag 13.30-22.00
Lördag 10.45-22.00
Det blir ca 30 timmar jobb + skola denna veckan..

Jag längtar tills nästa vecka, då ska vi till IKEA :D

Se upp, för bövelen

Idag har jag haft fullt upp från början till slut. En del avsiktigt och en del inte...
Fem minuter efter att jag och Björn kom hem tidigare idag så hörde vi en smäll utanför huset.. vi tittade ut och ser att någon backar in i våran bil. Shit shit shit. Snabbt skrev jag ner reg.nr ifall dom skulle sticka,  sedan sprang jag ut och tog kontakt med föraren och sen satte pappersarbetet igång. Tråkigt.
 Jag är så glad att det inte var jag som gjorde något, framförallt när det inte är min egen bil.

Won't you sing for me?



Ikväll ska jag på karaoke tillsammans med några tjejer från skolan, tror inte jag vågar gå upp och sjunga men kan bli kul att gå ut en kväll och ha det roligt :) Jag har faktiskt varit en riktigt "dålig" student hittills.. jag har inte varit på kåren en endaste gång sedan nollningen, jag har inte varit på småland (en liten studentkrog) och jag har inte hängt med ut med dom andra, vare sig på privata fester och/eller krogen.
Istället har jag tagit mitt ansvar och suttit hemma och studerat.
Men efter att ha lämnat in tentan idag så kände jag att jag ville ut och ha roligt. Fick tillbaka min första VG tenta idag, plus att jag förtjänat mina första 7,5 högskolepoäng nu så jag känner för att fira :D

Imorgon blir det jobb och likaså på söndag.. så min lördag ska spenderas med älsklingen :) Kanske lite bowling då?


"Du vill ha den"



Jag tycker den är så rolig :)

I hate wendsdays

Idag är det tentadag. Jag avskyr tentadagar.
Det finns ingen motivation bara tidspress.
Jag är inte alls sugen på det här idag... måste börja på nästa veckas tenta med annars kommer jag att vara "smörkokt i bajs" nästa vecka...
Ska nämligen jobba sön, tis och onsdag och sedan ska tentan in på torsdagen.. lite ont om tid då.

Nej nu ska jag försöka förstå socialpsykologen Asplund, wish me luck.

Filmtips

Var och såg Patrik 1,5 på bio ikväll tillsammans med Björn.
Vi tyckte båda att den var bra och rolig och jag skulle även vilja kalla den lite mysig. För många kanske det låter konstigt, och jag kan inte riktigt förklara vad jag tyckte var mysigt med den.. men så tycker jag.
 Kanske var det bara kärleken som fanns i filmen, oavsett i vilken form den var.

Om du inte sett den tycker jag du ska se den :)



I compare it with drugs

Jag har hittat en till serie att följa slaviskt. Privileged heter den.. Jag gillar den skarpt. Har sett de 7 första avsnitterna nu idag och igår så fort jag haft tid över.
 Min tvserielista som jag "måste" följa blir bara längre och längre.. inte alls bra.
Om man gillar alla klassiska ungomdserier så kan nog även denna komma till belåtenhet!


Som ett brev på posten

Nu har vi kommit en bit påvägen, idag tog vi första steget.. imorgon tar någon annan andra steget åt oss och sedan får vi se om det blir ett tredje steg eller inte.. hoppas hoppas. Jag är redo, vi är redo.

Så fånigt

Jag tror jag är lite småkär i idol Kevin, men i smyg såklart :)
Shit, han har verkligen glimten i ögat.
Man kan inte annat än le när man ser på honom, hihi.
Han är bra varje vecka, banne mig.


Vi har det bra

Imorse/förmiddags när det var dags för frukost började det plötsligt en spännande film på tvn som jag ville se så jag hintade Björn lite att nu hade han ett ypperligt tillfälle att ge mig frukost på sängen men han skrattade bara och vände bort blicken.
 Några minuter senare försvann han och kom sedan tillbaka med frukost till oss :)
 Jag älskar att han kan vara så uppenbar ibland, det blir lite charmigt på nå vis.

Ikväll har vi suttit och spelat monopol i 4 timmar, det var riktigt spännande den här gången. Jag hade ca 250 000:- och  alla utom 5 gator plus hotel på varje gata jag ägde när jag tillsist vann. Så det gick minst sagt bra för mig.
 Strax ska vi spela "skit gubbe" eller som vi säger hemma, "vänd tia", sen är det sängen som gäller.
Nattinatti

Baby Bear



Jag älskar dig

Same same but different

Nu börjar mobbningen igen. På min förra arbetsplats mobbade dom mig för att jag inte nådde upp till chipspåsarna som stod ovanpå drickakylen.. (när jag försökte ta ner en påse gjorde jag oftast illa mig)
 Nu, på min nuvarande arbetsplats finns det tack och lov inga chipspåsar högt belägda. Men.
Här brukar vi istället göra iordning och trava upp popcornbägarna, liten, mellan och stor, ovanpå ett skåp. Jag brukar flitigt hjälpa till med detta och igår fick jag kommentaren "det finns en pall här borta om du vill ha så du når ordentligt" ifrån M som hade ett leende över hela ansiktet när han sa det, åh så nöjd han var över den kommentaren!
-  Tack M, tack!

Lite senare när T kommer påpekar hon av en slump att popcornbägarna stod snett... gissa om M var snabb att påpeka vem som lagt upp dom och att han erbjudit en pall till mig. Haha..

Det är inte lätt att vara kort.

I like it, but...

Trotts att jag känner stor saknad för alla där hemma så vill jag berätta att jag trivs jättebra här nere. Jag trivs med alla kompisar som jag lärt känna. Jag trivs med mitt jobb och mina kollegor. Jag trivs med Björn och hans familj. Jag börjar komma till att trivas med skolan..
Jag trivs med stan (jag börjar hitta riktigt bra nu!).
I det stora hela så trivs jag väldigt bra i mitt liv.
Och snart kanske det blir ännu mer trivsmat :D Den som lever får se...

RSS 2.0