Behövliga dag

Underbara sköna dag.
Idag har jag varit ledig, väääldigt skönt.
Va på bio med Björn och såg High school musical, helkt okej, rätt bra, inte lika fånig som dom tidigare tycker jag.
Nu sitter jag och dricker ett glas rött och ska snart slå på en film eller liknande och bädda ner mig.
Imorgon väntar jobb, 10.30-00.30 och sedan på lördag jobbar jag 10.30-22.00.
Det kommer att bli en lång helg men den ger pengar.
Min chef sa när jag sökte jobbet att jag inte skulle hoppas på för mycket, att det bara skulle bli nån enstaka dag vid enstaka tillfällen... MEN. Jag hamnade på shcemat direkt och jobbar nu 8-10dagar i månaden, vilket är lika mångar dagar som jag jobbade innan hemma i härnta, dock många fler timmar.
Rätt lagom med tanke på att jag ska hinna sköta skolan också.

Vi har för många som lever utan att arbeta; och vi har alldeles för många som arbetar utan att leva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0