Usch och rusk

Det hände igen, två gånger på en vecka..
Jag ska nästan precis till å gå hem från jobbet (bion) när vi får strömavbrott igen. Filmerna stannar, det blir kålsvart en stund och sedan kommer strömmen tillbaka.
Johan och Tony fick rusa till maskinrummerna och jag fick starta om datan för att kunna avsluta dagens kassa.
  Väl påväg hem börjar det ösa ner från himlen, så mycket att man såg hur vatten"droparna" studsade på marken. Inte ville jag gå hem i det vädret heller, usch nej.
Blev att jag stannade kvar i nästan två timmar och spelade kort med Johan och Jocke istället :) Väldans trevligt.
Sedan gjorde jag ett nytt försök... inget regn denna gången iaf, allt verkade lugnt så jag började vandra. Då uppenbarade sig blixtrarna för mig.. obehagligt. Det blev alldeles ljust på himlen, fanfanfan, varför gick jag?
  Men nu är jag hemma och är väldigt glad över att jag slipper gå ut nå mer ikväll :)
Nattinatti

Kommentarer
Postat av: Engman

Jag har inte varit med om ett enda åskväder i år :(

2008-07-28 @ 15:43:56
URL: http://elinengmaan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0